رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و مشاور رئیس جمهور افغانستان بر گسترش همکاری دو جانبه در زمینه تجارت و بهره برداری از معادن تاکید کردند.

گسترش همکاری ایران و افغانستان در زمینه تجارت و بهره برداری از معادنبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و مشاور رئیس جمهور افغانستان بر گسترش همکاری دو جانبه در زمینه تجارت و بهره برداری از معادن تاکید کردند.

«مجتبی خسروتاج» رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار «محمد داوود سلطان زوی» مشاور رئیس جمهور و رئیس کمیسیون توسعه اقتصادی فرودگاه های افغانستان در تهران گفت: ظرفیت خوب ایران و افغانستان در بخش معدن و کشاورزی در توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور موثر خواهد بود.

خسروتاج در خصوص چهار دهه تجربه ایران در زمینه مناطق اقتصادی افزود: هدف اولیه ایران از ایجاد مناطق آزاد تولید و فرآوری، ایجاد اشتغال و تسهیل تجارت و همچنین ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری برای این مناطق است.

«محمد داوود سلطان زوی» نیز در این دیدار با اشاره به اینکه فشارهای اقتصادی آمریکا بر منطقه نمی‌تواند روابط تاریخی ایران و افغانستان را خدشه دار کند، اظهار کرد: مناطق مختلف افغانستان از لحاظ معدن غنی است و هم‌افزایی در این بخش به پیشرفت دو کشور کمک خواهد کرد.

سلطان زوی افزود: افغانستان آماده استفاده از تجارب ارزنده ایران در توسعه مناطق آزاد تجاری با توجه به اشتراکات زبانی و فرهنگی است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.