معاون سازماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: مشکل اصلی سمن‌ها به رسمیت شناخته نشدن آن‌ها توسط سازمان‌های دولتی است.

محمد مهدی تندگویان معاون سازماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: تاکنون در کل کشور 2 هزار سمن اعتبارنامه دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه اعلام کرده ایم که کسانی که دارای طرح خاصی هستند طرح های خود را  به اداره کل وزارت ورزش و جوانان ارائه دهند، عنوان کرد: وزارت جوانان این افراد را به صندوق کارآفرینی امید معرفی می کند و آنها می توانند تا سقف 100 میلیون تومان وام با بازپرداخت 4 درصد  دریافت کنند.

تندگویان بیان کرد: از ابتدای سال حدود 7 میلیارد تومان به سمن ها پرداخت شده است و  برای سمن هایی که در مرحله تکمیل پرونده برای اخذ وام هستند، حدود 36 میلیارد تومان وام  در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی سمن ها شناسه و صدور پروانه فعالیت است، ادامه داد: هفته گذشته تفاهم نامه ای در زمینه صدور پروانه فعالیت به سازمان های مردم نهاد با وزارت کشور منعقد شد و به امضای دو وزیر ورزش و جوانان و وزیر کشور رسید.

معاون سازماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: یکی از مشکلات اصلی سمن ها این است که سازمان های دولتی آنها را به رسمیت نمی شناسند و کار دولت در این زمینه برون سپاری نشده است.

وی ادامه داد:  فعالیت سمن ها در همه حوزه ها مانند اقتصادی، علمی پژوهشی و هنری و در استان های مختلف ادامه دارد. سمن ها آمادگی دارند از دولت کار بگیرند و جوانان مشغول فعالیت شوند. در حال حاضر متاسفانه برون سپاری موثری در استان ها انجام نشده است و در این زمینه استانداران وظیفه دارند پیگیری های لازم را انجام دهند؛ چرا که فعالیت سمن ها تنها راه کمک به بحران اشتغال جوانان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: خانواده ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار