مدير مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت : وجود 190 رشته صنايع دستي در این شهر که دو سوم رشته هاي هنري كشور را شامل می شود ، مزيت رقابتی زیادی برای نصف جهان ايجاد مي كند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ، محمد حسین قورچانی مدير مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی که با رويكرد معرفي و بهبود كسب و كار در حوزه صنايع دستي اصفهان برپا شده است ، اظهار کرد : با توجه به اين كه اصفهان به عنوان شهر جهاني صنايع دستي و شهر خلاق صنايع دستي از سوي يونسكو معرفي شده است، اين دو عنوان از نشان هاي مهم اين شهر به شمار مي رود.

وی با بيان اين كه شهر اصفهان غني ترين شهر ايران از لحاظ تنوع و وجود ٢٠ هزار كارگاه فردي و گروهي صنايع دستي است ، اذعان داشت : در اين كارگاه ها 40 هزار نفر  مشغول به فعاليت هستند. همچنين 190 رشته صنايع دستي در شهر اصفهان فعال است که به معنای دو سوم رشته هاي هنري كشور است و اين مهم ، مزيت رقابتی زیادی را برای اصفهان ايجاد مي كند.

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاري نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان با همت سازمان ميراث فرهنگي، شهرداري اصفهان و مركز خلاقيت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصريح كرد : در اين نمايشگاه تعداد ۱۰۰ غرفه از ۳۰ استان کشور صنایع دستی خود را عرضه می کنند که از این تعداد ، ۳۶ غرفه به شهرهای جهانی ایران در زمینه صنایع دستی از جمله اصفهان، مشهد، شیراز و مریوان اختصاص دارد.

قورچانی تاكيد كرد : اصفهان با توجه به دارا بودن نشان هاي برتر جهاني و ظرفیت و عنوان هایی که به لحاظ بین المللی دارد مي تواند جریانی پویا و فعال را در حوزه صنایع دستی کشور ايجاد كرد.

وي ادامه داد:  با تقويت صنايع دستي اصفهان و تمرکز بر برند هاي شهر اصفهان مي توان در زمينه بازاريابي تحول ايجاد كرد.

نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان ۱۸ تا ۲۳ شهریور ماه صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و بعدازظهرها از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در باغ موزه چهلستون برپا است.

انتهای پیام /س

اصفهان غني ترين شهر ايران از لحاظ تنوع صنايع دستي

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.