برگزاری یادمان لاله های آسمانی در روستای پندر

دهمین یادواره شهدای روستای پندر با حضور مسئولان و جمعی از مردم این روستا برگزار شد.

علی رضایی مسئول برگزاری یادواره روستای پندر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: دهمین یادواره شهدای روستای پندر با حضور مسئولان و جمعی از مردم برگزار شد.

رضایی افزود: هدف از برگزاری این قبیل مراسم ها زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شهدا و نیز آشنا نمودن جوانان با فضایل اخلاقی شهدا است.

وی بیان کرد: با بررسی وصیت نامه شهدا عطوفت و مهربانی در آن‌ها را می‌توان مشاهده کرد و امروزه نیاز جامعه ایثار، فداکاری و عطوفت است.

رضایی گفت: شهدا به عنوان قلب جامعه  تعبیر می شوند و همانطور که قلب در بدن  باعث زنده نگه داشتن انسان می شود و خون را در بدن به جریان می اندازند شهدا و یادواره های آنان نیز باعث زنده و پویا نگه داشتن جامعه وپویایی جامعه می شوند.

حاج شیخ ابوالقاسم زارع یکی دیگر از سخنرانان این مراسم گفت: الگوی شهیدان گرانقدر ما ، اهل بیت(ع) و بخصوص حضرت علی (ع) بوده است چرا که این امام رئوف خود شهید راه عدالت است و  بدون شک شهدای ما  از بندگان خوب خداوند در مسیر حق و عدالت بوده اند.

زارع در ادامه به بیان گوشه‌ای از خاطرات شهدا پرداخت وگفت: شهدا برای بقای اسلام و میهن به جبهه حق علیه باطل رفتند در واقع شهدا رسالت خود را انجام داده اند تا ما بمانیم و زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) باشیم.

وی ادامه داد: وصیت نامه‌های شهدا بهترین راهنما و زندگی ساز جامعه‌ی بشریت هستند چرا که آن ها فارغ از تعلقات دنیوی در مسیر ایثار و شهادت گام برداشتند.

انتهای پیام/غ

 یادواره شهدای روستای پندر برگزار شد

 

برچسب ها: شهدا ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.