مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت:در آذربایجان غربی بیش از ۵۸۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وضیت استان در بحث آموزش گفت: در این استان بیش از ۵۸۰ هزار نفر دانش آموز در مقاطع مختلف در ۲۴ هزار و ۵۵۶ کلاس درس مشغول علم آموزی هستند که در این راستا بیش از ۳۶ هزار معلم هدایت این دانش آموزان در مدارس را بر عهده خواهند داشت .

وی افزود: بر اساس ساماندهی نیروی انسانی، از اول مهر امسال، هیچ مدرسه و کلاسی بدون معلم نخواهد بود.
 

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه  سرانه آموزشی در استان آذربایجان غربی نسبت به میانگین کشوری پایین بودن گفت: میزان سرانه آموزشی این استان چهار و پنج صدم درصد است که برای افزایش این سرانه نیاز به ۵ هزار کلاس درس هستیم که در این راستا امسال بیش از ۷۵۵ کلاس درس نوسازی و تجهیز شده و تا دو سال آینده با اجرای ۳۴۵ پروژه عمرانی میزان این کلاسه به بیش از ۲ هزار ۴۰ کلاس درس خواهد رسید.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی گفت: سال گذشته ۱۲۰ هزار ساعت کمبود نیروی انسانی را با جذب ۱۶۰۰ نفر نیروی جدید، به کارگیری مجدد برخی از بازنشستگان واجدشرایط، معلمان حق التدریسی و سربازان معلم تا حدود زیادی جبران شد.

محمدی تاکید کرد: با این حال تمام دغدغه اداره کل و وزارت متبوع حل مشکل کمبود نیروی انسانی در استان آذربایجان غربی است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: ۵۳ هزار و ۴۱۷ بازمانده از تحصیل در استان آذربایجان غربی وجود دارد که بر اساس حجم ابلاغی، امسال ۳۸ هزار نفر باید تحت پوشش قرار گیرد.

وی گفت: آموزش و پرورش آذربایجان غربی سال گذشته جزو ۶ استان موفق در پوشش بالای ۱۰۰ درصدی حجم ابلاغی بازماندگان از تحصیل بود.



انتهای پیام/ی

 

تحصیل ۵۸۰ هزار دانش آموز  در آذربایجان غربی

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.