استاندار بوشهر با بیان اینکه هیچ نقطه‌ای از شهر بوشهر در محدوده منطقه آزاد نیست، گفت: همه مساحت منطقه آزاد بوشهر خارج از شهر بوشهر قرار دارد.

همه مساحت منطقه آزاد بوشهر خارج از شهر بوشهر قرار داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند یکشنبه‌شب در نشست با اعضای شورای اسلامی استان بوشهر با تسلیت ایام محرم و همچنین با تسلیت شهادت جمعی از مردم شریف ایران اسلامی در حادثه تروریستی اهواز اظهار داشت: این رفتار‌های کور، خللی در امنیت کشور ایجاد نخواهد کرد و به حرمت خون این شهدای والامقام، انتقام را از تروریست‌ها خواهیم گرفت.

وی افزود: بزرگترین سرمایه کشور ما امنیت است و دشمنان تلاش خود را برای خدشه وارد کردن به امنیت کشور به کار گرفته‌اند، ولی اجازه نخواهیم داد به اهدافشان برسند.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه جامعه نیازمند آرامش است خاطرنشان کرد: همه باید دست در دست هم دهیم و برای ایجاد آرامش اهتمام ورزیم تا شاهد اعتلای ایران اسلامی در تمام زمینه‌ها باشیم.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه و نقش شورا‌ها در توسعه و پیشرفت یادآور شد: شورا‌ها به واسطه ارتباط نزدیکی که با مردم دارند، مشکلات و معضلات را شناسایی می‌کنند و با انتقال مشکلات به مسئولان و پیگیری برای رفع آن، نقش مهمی ایفا می‌کنند و در واقع شورا‌ها یار دولت و حاکمیت هستند.

استاندار بوشهر بیان کرد: شورا نهادی برخاسته از قانون اساسی است و در بیست سال گذشته شاهد رشد و پیشرفت این نهاد بوده‌ایم و امیدواریم روز به روز شاهد موفقیت بیشتر شورا‌ها باشیم.

گراوند در ارتباط با راه‌آهن بوشهر نیز گفت: راه‌آهن بوشهر در آبان امسال کلنگ‌زنی می‌شود و امیدواریم بر اساس برنامه زمان‌بندی جلو برویم و به اهداف از قبل تعیین شده برسیم.

وی ابراز داشت: پارسال ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه گذاشته شد و وزارت راه نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشته و پیمانکار پروژه انتخاب شده که در حال تجهیز کارگاه است و تا اواسط آبان ماه به فضل خدا این پروژه مهم و ارزشمند کلنگ‌زنی خواهد شد.

گراوند با بیان اینکه توسعه بنادر در گرو توسعه خطوط ریلی است افزود: احداث خط آهن در استان و ارتباط ریلی با سراسر کشور در رونق صادرات و واردات نقش اساسی دارد و امیدواریم در کمترین زمان ممکن و بر اساس برنامه تعیین شده حرکت کنیم.

وی در ارتباط با منطقه آزاد بوشهر نیز گفت: منطقه آزاد بوشهر در مجلس مصوب شده و مساحت آن نیز ۲۶ هزار هکتار است و البته هیچ نقطه‌ای از شهر بوشهر در محدوده منطقه آزاد نیست و تمام مساحت منطقه آزاد بوشهر خارج از شهر بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر از کاهش نرخ بیکاری در استان بوشهر در یکسال اخیر خبر داد و اظهار داشت: در مهر ماه سال گذشته نرخ بیکاری در استان ۱۱.۷ درصد بود که به ۱۱ درصد در انتهای سال گذشته و ۱۰.۹ درصد در بهار امسال کاهش پیدا کرده است.

گراوند افزود: خدمت‌رسانی به مردم مهم‌ترین وظیفه مسئولان است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم از ما رضایت داشته باشند و از شورا‌های اسلامی نیز انتظار داریم در بین مردم باشند و مشکلات اساسی مردم را احصا کنند تا بتوانیم در رفع مشکلات اهتمام ورزیم.

در این نشست اعضای شورای اسلامی نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و مشکلات حوزه‌های مختلف استان را مطرح کردند.

انتهای پیام/م

هیچ نقطه‌ای از شهر بوشهر در محدوده منطقه آزاد نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.