محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان گفت:اسامی ناشرانی که موفق به اخذ روادید آلمان نشده‌اند در نامه‌ای به سفارت آلمان ارسال شده است.

محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به دلایل صادر نشدن ویزا برای برخی از ناشرانی که خواهان حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت بودند، اظهار کرد:تعداد زیادی از ناشران که سال‌های متمادی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت می‌کردند، در کمال تعجب روادید آلمان را نگرفتند و به نظر می‌آید که این امر مشکل جدی ایجاد می‌کند زیرا این ناشران برای حضور در نمایشگاه فرانکفورت آماده شده بودند البته این موضوع در نمایشگاه کتاب فرانکفورت نیز منعکس شده است.

وی با بیان اینکه اسامی ناشرانی که موفق به اخذ روادید آلمان نشده‌اند در نامه‌ای به سفارت آلمان ارسال شده است، گفت:سفیر آلمان در ایران در زمان صدور ویزا برای ناشران در سفر بوده است که امیدواریم که با بازگشت او مشکل صدور روادید ناشرانی که برای شرکت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت آماده شده‌اند، برطرف شود.

 رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان گفت:مشکل صادر نشدن روادید برای این ناشران از سخت‌گیری برای صدور روادید، مباحث مرتبط با مشکلات ارزی نشأت می‌گیرد.

گفتنی است؛ هم‌اکنون برخی از ناشرانی که متقاضی دریافت روادید آلمان هستند موفق به اخذ این روادید شده‌اند، اما برخی از آن‌ها هنوز موفق به اخذ روادید آلمان نشده‌اند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از صدور روادید آلمان برای نمایشگاه فرانکفورت

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.