انتخابات پارلمانی در اقلیم خودمختار کردستان عراق صبح امروز یکشنبه آغاز شد.

انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق برگزار شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتخابات پارلمانی در منطقه خودمختار کردستان عراق که پس از شکست بزرگ همه‌پرسی استقلال برای بازسازی اقتصادی خود تلاش می‌کند، صبح امروز یکشنبه آغاز شد.

شعب اخذ رأی تا ساعت ۱۵ به وقت گرینویچ باز و حدود 3 میلیون و 100 هزار نفر در سه استان تشکیل دهنده این منطقه خودمختار واجد شرایط رأی دادن هستند.

در این انتخابات ۶۷۳ نامزد از ۲۹ جنبش سیاسی برای ۱۱۱ کرسی پارلمان محلی در اقلیم کردستان عراق با یکدیگر رقابت می‌کنند.

۱۱ کرسی در پارلمان کردستان به اقلیت‌های قومی و دینی تعلق دارد که شامل ۵ کرسی برای ترکمن ها، پنج کرسی برای مسیحیان و یک کرسی برای ارمنی‌هاست.

پارلمان کنونی همانند دولت منطقه‌ای کردستان تحت سلطه حزب دموکراتیک کردستان به رهبری مسعود بارزانی است که از ریاست این منطقه خودمختار کناره‌گیری کرده است.

حزب دموکراتیک کردستان هم‌اکنون ۳۸ کرسی در پارلمان در اختیار دارد. ۱۸ کرسی نیز به حزب اتحادیه میهنی کردستان به عنوان رقیب تاریخی حزب بارزانی تعلق دارد.

توازن قدرتی که پس از رای‌گیری امروز شکل خواهد گرفت، از نزدیک از سوی سیاستمداران و ناظران در عراق دنبال می‌شود. زیرا پارلمان فدرال عراق روز دوشنبه رئیس جمهور را انتخاب خواهد کرد و این سمت به طور سنتی به یک کرد تعلق دارد که تاکنون همواره از حزب اتحادیه میهنی کردستان بود.

انتهای پیام/ 

آغاز انتخابات پارلمانی در اقلیم کردستان عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار