افزایش نظارت بهداشتی بر سالن‌های شنا در فارس

کنترل بهداشتی استخر‌های شنا برای حفظ سلامت و جلوگیری از انتقال بیماری با همکاری متصدیان و بازرسی بازرسان بهداشت محیط باید پیگیری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیامک شمس مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: تماس مستقیم و غوطه ور شدن در آب احتمال ورود آب به دهان، بینی، گوش و چشم را افزایش می‌دهد و آلودگی آب در چنین شرایطی انتقال بیماری‌ها را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال نزدیک به ۹۰۰ مورد بازدید بازرسان از تمام ۷۶ استخر فعال در استان ثبت و نمونه‌برداری برای آزمایش باکتریولوژی، کدورت، کلرباقی مانده و آموزش متصدیان استخر در طول بازدید‌ها انجام شده است.

شمس اظهارداشت: دو هزار و ۷۰۰ مورد کلرسنجی پی‌اچ، دو هزار و ۵۰۰ مورد نمونه‌برداری میکروبی، ۸۰ مورد نمونه‌برداری شیمیایی و دو هزار و ۵۰۰ مرود نمونه‌براری برای بررسی کدورت آب استخر انجام شده است.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام شده ۳۰ مورد اخطار بهداشتی برای رفع نقص، ۱۴ مورد اخطار ۴۸ ساعته قبل از تعطیل، پنج مورد توقف فعالیت و هشت مورد بهسازی انجام شد.

وی از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد غیر بهداشتی در استخر‌های شنا آن را در سامانه ۱۹۰ پیگیری کنند.

شمس اظهار کرد: در بازرسی‌های انجام شده ۳۰ مورد اخطار بهداشتی برای رفع نقص، ۱۴ مورد اخطار ۴۸ ساعته قبل از تعطیل، ۵ مورد توقف فعالیت و ۸ مورد بهسازی انجام شد.

به گفته محسن سالاری معاون امور توسعه اداره کل ورزش و جوانان فارس، هم اینک ۱۵ شهرستان در استان فارس از سالن‌های شنا (استخر سرپوشیده) بهره‌مند است؛ در این میان شیراز با برخورداری از ۳۳ استخر فعال در صدر قرار دارد.
انتهای پیام/ر

فعالیت ۳۳ استخر فعال در کلانشهر شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.