به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالحسین رحیمی مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح همیار مشتری در میادین و بازارهای میوه و تره بار و استقرار ویلچر و تعبیه رمپ برای اقشاری که از توانایی فیزیکی کمتری برخوردارند، اظهار کرد: سازمان مدیریت میادین در راستای تکریم سالمندان تلاش کرده است تا با فراهم کردن امکانات و ارائه خدمات لازم، امکان حضور این افراد را در مراکز مذکور تسهیل کند.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از افرادی را که به میادین و بازارهای میوه و تره بار مراجعه میکنند، سالمندان تشکیل میدهند و شاهد حضور پررنگ این عزیزان در مراکز مذکور هستیم، تاکید کرد: باید نیازها و مطالبات این گروه از شهروندان را مورد توجه قرار دهیم و تا جای ممکن نسبت به رفع موانع موجود و اجابت خواستههای آنان بکوشیم.
رحیمی با اشاره به اینکه یکی از خواستهها و مطالبات سالمندان از سازمان مدیریت میادین، مبلمان میادین و بازارهای میوه و تره بار بود، اظهار کرد: با انجام این خواست در میدانها و بخشی از بازارها، سالمندان با آرامش و آسودگی بیشتری به میادین و بازارها مراجعه کرده و مایحتاج روزانه خود را تهیه میکنند که البته تجهیز و تکمیل مبلمان میادین و سایر بازارها نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.
وی با بیان اینکه در مسیر تحقق کامل طرح هر محله یک بازار قرار داریم، تصریح کرد: با پیگیری اجرای این طرح در ۳ سال و نیم اخیر، علاوه بر کاهش سفرهای درون شهری، این بازارها در دسترستر قرار گرفتهاند و در نتیجه، امکان تهیه ارزاق و مایحتاج روزانه برای سالمندان در این بازارها آسانتر از گذشته شده است.
مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در پایان با تاکید بر به تجربیات شهرهای مختلف جهان در راستای عملیاتی کردن «حق به شهر»، خاطرنشان کرد: یکی از صفات و ویژگیهای شهر زیست پذیر، توجه و رعایت حقوق سالمندان است که باید در همه ابعاد مدیریتی مورد توجه قرار گیرد و از این رو، سازمان مدیریت میادین تلاش کرده است تا در تمام برنامههای خود این موضوع را به طور جدی مورد توجه قرار دهد.
انتهای پیام/