مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از اجرای طرح وارنیش فلورایدتراپی در مدارس دوره ابتدایی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد تقی‌زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به لزوم توجه به سلامت و بهداشت دانش‌آموزان به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در برنامه توسعه آموزش و پرورش استان گفت: همه طرح "وارنیش فلورایدتراپی" هرساله به منظور پیشگیری اصولی از پوسیدگی‌های دندانی در دانش‌آموزان ابتدایی در مدارس خوزستان اجرا می گردد.

وی به تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 500 هزار دانش‌آموز ابتدایی در طرح "وارنیش فلورایدتراپی" اشاره کرد و اذعان داشت: در شهرها مربیان بهداشت مدارس و در روستاها نیروهای بهداشتی آموزش دیده این طرح را اجرا خواهند کرد.

تقی‌زاده با بیان اینکه کودکانی که در محدوده سنی 6 تا 12 سال قرار دارند در معرض بالاترین میزان ابتلا به پوسیدگی دندان قرار دارند، افزود: به همین دلیل باید در این دوره سنی با آموزش‌های مربوط به سلامت دهان و دندان آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه برخی از دانش‌آموزان تحت پوشش این طرح ممکن است به دریافت خدمات دندان پزشکی نیاز داشته باشند، گفت: با اجرای این طرح به میزان زیادی از پوسیدگی‌های دندان در دانش آموزان اول تا ششم ابتدایی جلوگیری بعمل می آید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.