استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ۱۵۰ نوع بیماری نقش ایمنی در حال حاضر به ۳۰۰ نوع افزایش یافته است. باید تلاش کنیم این بیماری‌ها به حداکثر برسند.

افزایش بیماری‌های نقص ایمنی نسبت به سه الی چهار دهه گذشتهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیما رضایی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس شبکه جهانی یوسرن در نشست خبری که امروز در بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار شد، گفت: گروه سلامت هنر سه سال پیش در دانشگاه علوم پزشکی در جهت سلامت روان بیماران تشکیل شد؛ کسانی که دلبستگی به هنر دارند و هنرمندانی که دغدغه دارند کار متفاوت انجام دهند در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

رضایی بیان کرد: نشاندن لبخند روی لب کودکان بیمار کار آسانی نیست و اگر این اتفاق بیفتد بسیار پر اهمیت است.

وی گفت: جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار است که از سال 94 شکل گرفت و برندگان آن کودکان بیمار بودند. این جشنواره در چند دوره انجام شده است و امسال از کشورهای مختلف شامل هندوستان، ترکیه و تونس تقاضای شرکت در این جشنواره را دارند. اول شهریور، افتتاحیه این جشنواره است و اختتامیه آن در کشورهای مختلف انجام می‌شود.

وی تشریح کرد: این نمایشگاه هم زمان در کشورهای مختلف انجام می‌شود و 40 اثر در این جشنواره نمایش داده خواهد شد، این رخدادها قدمی کوچک در جهت لبخند گذاشتن روی لب کودکان بیمار است، سه روز آینده روز جهانی سلامت روان و شعار آن سلامت کودکان، نوجوانان و جوانان در جهان در حال تغییر است.

رضایی افزود: نمایشگاه دهکده ملل هنر و بازی شهری در جهت سلامت کودکان و نوجوانان در پارک ملت برگزار می‌شود و انواع بازی‌های سنتی در این نمایشگاه اجرا خواهد شد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تشریح کرد: احتمال اینکه در آینده اختلالات روانی جزو بیماری‌های شایع قرار گیرد، وجود دارد، پرخاشگری و افسردگی جزو شایع‌ترین بیماری‌ها است که اغلب کودکان با آن در ارتباط هستند.

وی افزود: در سه الی چهار دهه گذشته بیماری‌های عفونی جزو شایع‌ترین بیماری‌ها شناخته شده است، اما با پیشرفت بهداشت دیگر این یک معضل نیست و اختلالات دیگری جایگزین آن شده است.

رضایی یادآوری کرد: 150 نوع بیماری نقش ایمنی را می‌شناسیم که اکنون به 300 نوع افزایش یافته است که باید در تلاش باشیم این بیماری‌ها به حداکثر برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار