معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت:واحد‌های مجسمه سازی پلی استر در سلماس پروانه بهداشتی ندارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ رسول انتظار مهدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ظهر امروز  در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی با اشاره به  نحوه فعالیت مراکز مجسمه سازی، گفت: صنایع مجسمه سازی پلی استر در سلماس رشد زیادی داشته است، اما متاسفانه این مراکز هیچ استاندارد بهداشتی و ایمنی را رعایت نمی‌کنند.

وی افزود: گزارش‌های مکرر حاکی از این است که کارگران برای کار با مواد اولیه بدون هیچ پوشش حفاظتی مناسب کار می‌کنند.  و مواد اولیه مورد استفاده نیز امکان آسیب به قلب را داشته وسرطان زا نیز هستندو عوارض ریوی و احتمال ابتلا به آسم نیز پیش بینی می‌شود.

این مقام مسئول، بیان می‌کند: ۴۵ کارگاه در روستا‌های سلماس وجود دارد که هیچ کدام از استاندارد لازم برخوردار نیستند و مجوز کسب و کار را نیز ندارند و باید برای این‌ها چاره اندیشی کرد.

فرماندار سلماس نیز با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از این مراکز، گفت: به هیچ عنوان وضعیت قابل قبولی در این مراکز مجسمه سازی وجود ندارد.

وی پیشنهاد داد: در صورت تصویب در این کارگروه، می‌توان از محل اعتبارات کم بهره روستایی که در اختیار داریم برای ساماندهی این کارگاه‌ها استفاده کنیم یا می‌توان کارگاه‌های بزرگی به صورت مجتمع ایجاد کرد.

انتهای پیام/م
 

برگزاری کارگروه سلامت در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.