مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل مشارکت مردم اردبیل در اهدای اشیا تاریخی به موزه های استان را تحسین برانگیز و الگوی سایر مناطق عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر سه شنبه با اعلام این خبر تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ما شاهد اهدای اشیا مختلف تاریخی از سوی مردم به موزه های استان هستیم.

وی افزود: در مدت زمان ذکر شده هشت قلم شی تاریخی به موزه مردم شناسی اردبیل اهدا شده و تمامی این اشیا به نام اهداکننده در موزه های استان به نمایش گذاشته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: اهدای اشیا تاریخی نه تنها منجر به معرفی هر چه بیشتر تاریخ و فرهنگ استان شده است بلکه موجب شده تا ارتباط حسنه ای بین شهروندان و اداره کل ایجاد شود.

به گفته فلاحی این اقدام در راستای صیانت و معرفی مواریث فرهنگی ستودنی است و تمامی اشیا با رعایت اصول فنی در موزه ها نگه داری می شود.

وی افزود: اشیا تاریخی بیانگر بخشی از تاریخ و فرهنگ گذشته ما است و با این اقدام شهروندان در معرفی گسترده تاریخ استان نقش آفرینی می کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از حمایت مجموعه داران خبر داد و متذکر شد: هر مجموعه داری،  بیش از 100 شی تاریخی در اختیار دارد می تواند نسبت به دریافت مجوز مجموعه داری به اداره کل مراجعه و در ادامه موزه خصوصی راه اندازی کند. 

انتهای پیام/ح

اهدای اشیاء تاریخی به موزه های اردبیل

 

برچسب ها: موزه ، اشیاء تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.