جانشین رئیس دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) گفت: امروز انقلاب اسلامی قوی‌تر از هر زمان دیگری مسیر خود را ادامه می‌دهد.

انقلاب اسلامی قوی‌تر از هر زمان دیگری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار حمید اباذری در سی و یکمین سالروز شهادت شهدای سرافراز خلیج‌فارس که در روستای بُحیری شهرستان دشتی برگزار شد، افزود: شاید هرگز در دنیا کسی روستای بحیری را نمی‌شناخت، ولی امروز این روستای کوچک را به عنوان زادگاه اسطوره‌های ایستادگی و مقاومت می‌شناسند؛ زیرا پرورش یافتگان یک روستای کوچک بزرگ‌ترین قدرت‌های جهانی را به چالش کشیدند.

وی با اشاره به حماسه‌آفرینی‌های مردم استان بوشهر در برابر استکبار و استعمار، تصریح کرد: این استان کسانی مانند رئیسعلی دلواری و شهیدان مهدوی و توسلی را دارد.

جانشین رئیس دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) بیان کرد: ۲۸ سال پس از نبرد شهید مهدوی و همرزمانش در نبرد مستقیم با امریکا در جزیره فارسی، باز این جزیره خبرساز شد و سربازانی از همین استان بوشهر با دستگیری تفنگداران امریکایی دوباره حماسه آفریدند.

سردار اباذری افزود: وقتی سال ۱۳۴۳ امام خمینی را تبعید کردند وی در پاسخت به این سوال که یاران شما چه کسانی هستند گفتند، سربازان من در گهواره‌ها هستند یعنی همان زمان که نادر مهدوی‌ها در گهواره بودند و بعد‌ها به سربازان دین و میهن تبدیل شدند.

وی رزمندگان سال‌های دفاع مقدس را پرورش یافتگان مکتب عاشورا خواند و بیان کرد: رمز ماندگاری حماسه کربلا «هیهات من الذله» است و مردم استان بوشهر نیز با همین عقیده با استکبار و استعمار به نبرد برخاستند.

سردار اباذری با اشاره به اینکه قیام عاشورا اسلام را زنده کرد، گفت: امام حسین (ع) برای یک پیام به کربلا آمد که اگر قرار باشد دین خدا تهدید شود، جان امام، اصحاب، خانواده و حتی ناموس امام باید فدا شود.

روستای بحیری در شهرستان دشتی زادگاه شهیدان توسلی و مهدوی دو تن از شهدای نبرد مستقیم با امریکا در خلیج فارس در ۱۶ مهر ۱۳۶۶ است. در این نبرد هفت تن از پاسداران نیروی دریایی سپاه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ک

«هیهات من الذله» رمز ماندگاری حماسه کربلا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.