معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: پارسال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده، ۲ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در دیدار با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان و شهرداران این استان با اشاره به پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های قزوین گفت: از این میزان، ۷۰ درصد به شهرداری‌ها و ۳۰ درصد هم به دهیاری‌ها اختصاص یافت.

فرخزاد به ظرفیت‌های بالای گردشگری قزوین اشاره کرد و گفت: این استان با داشتن یک میلیون و ۳۰۰ هزار جمعیت و داشتن یک درصد خاک میهن اسلامی، حدود ۱۱ درصد آثار ملی ثبت شده کشور را به خود اختصاص داده است.

وی به وضعیت اعتباری شهرداری‌های قزوین اشاره کرد و افزود: اعتبارات مصوب شهرداری‌های استان قزوین ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: از ۸۶۰ روستای دارای سکنه استان، ۶۳۰ روستا از دهیاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه در حوزه بافت ناکارآمد شهری، این استان دارای ۵۰۰ هکتار از این بافت است، اظهار داشت: در سفر اخیر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه قول تخصیص یک میلیارد دلار برای احیای بافت‌های ناکارآمد داده شد.

فرخزاد با بیان اینکه بودجه طرح‌های شهرداری‌ها ۲ برابر اعتبارات عمرانی استان است، تاکید کرد: با توجه به تنگنا‌های مالی و دغدغه‌های اقتصادی موجود در کشور شهرداری‌ها بخش مهمی از طرح‌های عمرانی شهر‌ها را برعهده گرفته اند و خدمات خوبی به شهروندان ارایه می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین با اشاره به ابلاغ وزیر راه و شهرسازی به استان‌ها برای تصمیم گیری درباره پروژه‌های عمرانی طرح‌های جامع شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر، گفت: این اقدام خوبی بود که البته انتظار می‌رفت درباره شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر رقم بخورد.

فرخزاد گفت: در لایحه بودجه سال ۹۸ توجه ویژه‌ای به اعتبارات عمرانی دستگاه‌ها شده است تا آن‌ها بتوانند موضوعات عمرانی را در استان خود برطرف کنند.

انتهای پیام/

حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان و شهرداران این استان در قزوین

برچسب ها: شهرداری ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار