معاون علم و فناوری رئیس جمهور گفت:سالانه بیش از ۲ هزار شرکت دانش بنیان معافیت مالیاتی دریافت می کنند.

سالانه بیش از ۲ هزار شرکت دانش بنیان معافیت مالیاتی دریافت می کنندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ سورنا ستاری معاون علم و فناوری رئیس جمهور سه شنبه شب در جمع نخبگان استان آذربایجان غربی گفت: ایجاد زیر ساخت های علمی مهمترین وظیفه دولت است تا شرکت‌های دانش بنیان در آن مستقر باشند.

ستاری با اشاره به اینکه باید پارک علم و فناوری در مرکز شهر نیز احداث شود گفت: از فضای‌های غیر قابل استفاده در سطح شهر نیز می‌توان در راستای احداث پارک علم وفناوری داخل شهر استفاده کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه راه اندازی صندوق فناوری استان از ضروریات است افزود:این صندوق‌ها مختص استان است و باید با مشارکت نخبگان و بخش خصوصی صورت گیرد.

ستاری افزود: اگر مشارکت بخش خصوصی در برگزاری استارت آپ‌ها و سایر زمینه‌های علمی کم باشد به دلیل نبود اکوسیستم صحیح در استان است.

وی گفت: اگر اکوسیستم صحیح و مناسب باشد، فضا و محیط کسب و کار پیشرفت خواهد کرد و باعث افزایش شرکت‌های دانش بنیان و اشتغال زایی خواهد بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه هم اکنون سه هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در ایران وجود دارد تصریح کرد: فروش سال گذشته آن‌ها ۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

ستاری افزود: باید کارآفرینی در جامعه به عنوان یک ارزش و اصل اساسی پیشرفت هر کشوری شناخته شود و فراهم کردن زمینه‌های کارآفرینی و نوآوری نیازمند کار عاقلانه و با برنامه است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها مبدا تغییر و تحولات در جامعه هستند، افزود: باید نگرش دانشکاه به آموزش و پژوهش توجهبه اصل کارآفرینی باشد، زیرا این امر زمینه‌های تغیر محیط را فراهم می‌کند.

ستاری ادامه داد: محیط علمی و زیرساختی کشور و به تبع آن استان باید نخبگان را برای فعالیت در خود جذب کند و از مهاجرت آنان به شهری دیگر جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: دولت تنها تسهیل کننده محیط کسب و کار بوده و رونق این محیط و افزایش سرمایه گذاری بر عهده فعالان و نخبگان است.

وی با انتقاد از فعال نبودن صندوق پژوهش و فناوری در آذربایجان غربی بیان کرد: فعالیت این صندوق می‌تواند به توسعه شرکت‌های دانش بنیان سرعت ببخشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: جهت راه اندازی این صندوق ۳۰ میلیار ریال اعتبار اولیه از جانب معاونت علمی و فناوری به آن اختصاص می‌یابد تا مشکلات واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان غربی حل وفصل شود.

انتهای پیام/م

سفر معاون علمی رئیس جمهور به ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.