با استقبال دکتر اله یاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نمایشگاه سرخ و سیاه به رنگ عشق شهر بافران در کاخ موزه چهلستون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نمایشگاه سرخ و سیاه به رنگ عشق با تصاویری از آداب و رسوم سنتی و عاشورایی مردم بافران نایین در کاخ موزه چهلستون برگزار گردید.
 
در این نمایشگاه ۳۰ اثر از هنرمندان بافرانی جهت بازدید گردشگران خارجی و داخلی به نمایش گذاشته شده است که تصاویر مراسم سنتی شال زنی، تعزیه خوانی، نخل گردانی و خیمه سوزان در این نمایشگاه به معرض دید علاقه‌مندان به هنر قرار گرفته است.
 
ثبت جلوه‌های معنوی و حضور پرشور مردم در برگزاری آیین‌های ایام محرم و صفر، نمایش فرهنگ و اهمیت این دو ماه از اهداف این نمایشگاه است که دستیابی به تصاویر ارزشمند و حمایت از هنرمندان از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه عکس می‌باشد.
 
یکی از هنرمندان بافرانی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: نگاه‌هایی که هر یک حامل نغمه‌ای عاشورایی در محمل عناصر‌اند و عکاس، جان و دلش را چنان به نور و لحظه و نگاه اهالی شیدایی سپرده است که اهل آسمان به قدر بضاعت و خلوص و صفای درون، آنچه را از این موهبت شایسته دانسته‌اند در جوهر وجودی‌اش ریخته‌اند
 
مسافران خارجی و داخلی نیز در بدو ورود به کاخ موزه چهلستون از این نمایشگاه بازدید نمودند.
انتهای پیام/ی

 

نمایشگاه عکس عاشورایی در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.