مانور منطقه‌ای افت فشار گاز با حضور ۶ استان میهمان روز شنبه در خرم آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ غلامرضا لطفعلیان مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: در این مانور ۲۰۰ نفر از کارکنان و نیرو‌های ایمنی شرکت گاز استان‌های کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، خوزستان، اصفهان و لرستان حضور دارند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد سبد انرژی کشور را گاز طبیعی تشکیل می‌دهد اظهار داشت: تداوم و استمرار گازرسانی به ویژه در شرایط بحرانی و سرمای شدید در اولویت است.

وی تصریح کرد: اولویت تامین گاز با مصارف خانگی بوده و در این مانور نیز دستگاه‌های اجرایی کنترل و آسیب شناسی شدند.

وی ادامه داد: هدف این مانور ارتقای توان عملیاتی و آمادگی بیشتر نیرو‌های شرکت گاز و سایر دستگاه‌های خدمات رسان در صورت افت احتمالی فشار گاز و بروز بحران بود که در جریان برگزاری آن، استفاده از سوخت جایگزین در زمان قطع گاز توسط برخی از جایگاه‌های سی ان جی، واحد‌های تولیدی، نانوایی ها، بیمارستان‌ها و ادارات تمرین می‌شود.

هم اکنون بیش از ۵۰۰ هزار مشترک از خدمات شرکت گاز لرستان استفاده می‌کنند که بیش از ۱۲۰ هزار مشترک روستایی و ۳۸۰ هزار نیز شهری هستند.

در حال حاضر ۲۴ شهر استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند و با گازرسانی به شهر شول آباد طی امسال و سال آینده ١٠٠ درصد جمعیت شهری استان از این امکان برخوردار می‌شوند که با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان امسال تعداد روستا‌های متصل به شبکه سراسری گاز در استان به بیش از یک هزار و ۴۰۰ روستا می‌رسد.

همچنین ۷۷ واحد صنعتی استان در ۶ ماهه نخست امسال گازرسانی شدند که منجر به صرفه جویی ۱۵۰ میلیون لیتر گازوییل شد و با تجهیز این صنایع به انرژی پاک، سالانه ۱۲۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌شود.

در حال حاضر بیش از یکهزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان از گاز استفاده می‌کنند که عمده‌ترین آن‌ها کارخانه سیمان، نیروگاه دورود و چند مرکز انتقال نفت می‌باشند.

سال گذشته صنایع استان بیش از ۴۸۱ میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند.

انتهای پیام/م

مانور منطقه‌ای افت فشار گاز در خرم آباد برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار