تلاش دشمن برای کمرنگ کردن شکوه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب/ آمریکا در تحریم‌ها علیه ایران تنها شده استالله کرم گفت: آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران حامیان خود را از دست داده و به نوعی تنها مانده است.

عبدالحسین الله کرم استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران از سال 58 آغاز شده و تا امروز ادامه پیدا کرده است. در این شرایط نکته قابل اهمیت چگونگی برخورد با این تحریم هاست، امروز آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، حامیان خود را از دست داده و به نوعی تنها مانده است به طوری که کشورهای اروپایی و قدرت‌های بزرگ شرق نه تنها از تحریم‌ها علیه ایران حمایت نکرده بلکه با آن مخالفت و اظهار تأسف کرده‌اند.

ملت ایران در مقابله با تحریم‌ها آب دیده شده‌اند

وی افزود: تاثیر این تحریم‌ها از لحاظ ایجاد فشار روانی نیز نسبت به گذشته کمتر شده است زیرا ملت ایران در زمینه مقابله با تحریم‌ها آب دیده شده‌اند.

الله کرم بیان کرد: آمریکا می‌خواست با اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران در 13 آبان تولید نفت کشور را به صفر رسانده و خرید نفت از ایران را محدود کند اما به تازگی 8 کشور را از تحریم نفتی ایران معاف کرد و این نشان دهنده شکست سیاست‌های آمریکا است.

برگ برنده ایران در برابر متجاوزان کشور

وی اظهار کرد: مقاومت ملت بزرگ ایران در برابر تحریم ها، بزرگترین سرمایه آن است همانطور که در دوران 8 سال دفاع مقدس دشمن قصد داشت در عرض یک روز به خرمشهر، 3 روز به اهواز و یک هفته‌ای به تهران برسد اما این خیالات باطل با مقاومت مردمی متوقف شد و اشغال خرمشهر به جای یک روز 34 روز و آن هم با خیانت بنی صدر صورت گرفت. ملت ما در این راه 250 هزار شهید و بیش از 500 هزار جانباز تقدیم کرد اما کوتاه نیامده و مقاومت کردند.

خواب های آشفته آمریکا برای ایران

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله گفت: آمریکایی‌ها گمان می‌کردند در مرحله اول تحریم‌ها در 15 مرداد، شاهد جنبش گرسنگان خواهند بود و تابستان داغ تحت عنوان تصرف تهران را پیش بینی کرده بودند اما مردم حاضر نشدند در جنبش داغ پیش بینی شده آمریکایی‌ها شرکت کرده و آن ها در اهدافشان ناکام ماندند.

وی افزود: آنها انتظار دارند با شروع دور دوم تحریم‌ها طبقه متوسط جامعه آسیب دیده و تحت فشار قرار بگیرند و با در دست گرفتن رهبری طبقه پایین جامعه جشن سالگرد انقلاب در 22 بهمن را دچار مشکل کنند اما مردم ما با این که در جنگ اقتصادی قرار دارند و با ایثاری که در دوران دفاع مقدس هم از خود نشان دادند از این آسیب‌ها هم عبور خواهند کرد.

لزوم تحول ساختاری سیاسی در مبارزه با تحریم ها

الله کرم گفت: برای پیروزی در جنگ اقتصادی و زدن سیلی محکم به گوش آمریکا لازم است یک تحول ساختاری سیاسی در اهداف کنونی دولت ایجاد شود. مذاکره با اروپایی‌ها باید همراه با مقاومت و نه با خوش رویی‌های گذشته در مذاکرات 1+5 باشد، یعنی با هدایت نقدینگی به سمت تولید کالاهای اساسی را در داخل کشور و به نفع طبقه پایین جامعه تولید کنیم.

وی افزود: همچنین قراردادهای مالی و پولی دو یا چند جانبه با کشورها برقرار کنیم و با حذف دلار از معاملات سیلی محکمی به ترامپ بزنیم به طوری که صدای آن را دنیا بشنود.

متجاوزان کشور را تنبیه می کنیم

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله بیان کرد: در دوران دفاع مقدس برای تنبیه متجاوزان به حریم کشور اقدام کردیم و توانستیم با آزادسازی جزایر مجنون شبه جزیره فاو و شرق بصره دشمن بعثی را تنبیه و دنیا را محبور به پذیرش قطعنامه 598 کنیم. این بار نیز برای 589 اقتصادی دو کار بسیار مشخص باید انجام دهیم؛ یک کار کوپنی کردن اجناس و کالاهای اساسی و دیگری انعقاد قراردادهای مالی دو یا چند جانبه با کشورهای دیگر است.

وی اظهار کرد: هدف آمریکا از اعمال تحریم‌ها علیه ایران، به پا کردن جنگ اقتصادی و به زانو درآوردن طبقه پایین جامعه است، آنها قصد دارند که طبقه متوسط جامعه را مجبور به اداره و فرماندهی طبقه پایین کرده و در صحنه اقتصادی جلوی جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار