معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان بر لزوم راه‌اندازی دیپلماسی جوانان در وزارت امور خارجه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدمهدی تندگویان معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: تقریبا در گذشته در حوزه جوانان به موضوعات بین المللی توجه نمی‌شد، اما از یک سال گذشته چندین تفاهم نامه بین المللی در حوزه جوانان به امضا رسیده است، به عنوان مثال در اجلاس باکو سندی به امضا رسید.

وی افزود: در یونسکو امسال برای اولین بار به این نتیجه رسیدیم که کمیته‌ای در حوزه جوانان تشکیل شود که ریاست آن را هم کشور ما برعهده گرفت و در یک کمیته دیگر در یونسکو در حوزه آسیب‌های اجتماعی عضو هستیم.

تندگویان گفت: مشکل اساسی که در حوزه بین الملل وجود دارد و نیاز است که وزارت امور خارجه به آن رسیدگی کند، این است که نیاز داریم در حوزه دیپلماسی وزارت امور خارجه فعال شویم و یک نماینده انتخاب کنیم و در حال حاضر وضعیت جوانان در وزارت امور جوانان بلاتکلیف است که ما در وزارت ورزش و جوانان مکاتباتی را با وزیر امور خارجه داشتیم.

معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح خبر دریافت امریه برای جوانان فعال در سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را تکذیب کرده بود، افزود: سردار کمالی این خبر را تکذیب کرده است، در حالی که ما با ستاد کل نیروهای مسلح تفاهم نامه امضا کرده‌ایم و می‌توانیم آن را رسانه‌ای کنیم.

وی افزود: وزیر ورزش و جوانان با سرلشکر باقری فرماندهی ستاد کل تفاهم نامه ای امضا کردند مبنی بر دادن امریه به جوانان شاغل در سمن ها و تشکل های مردم نهاد داده شود و این امریه هم در این حد است که جوانان فعال با ظرفیت محدود در سمن ها 6ماه آخر خدمت سربازی خود را در سمن ها سپری کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در این تفاهم نامه وزارت ورزش متعهد شده است که به سربازان آموزش‌های تخصصی و مهارت در حوزه ورزش را ارئه دهد.

تندگویان ادامه داد: همچنین بر اساس این تفاهم نامه وزارت ورزش به سربازان مهارت‌های زندگی برای جلوگیری از شیوع آسیب‌های اجتماعی را ارائه می‌دهد.

وی گفت: امیدواریم این تفاهم نامه تا پایان آبان ماه به ستاد کل نظام وظیفه ابلاغ شود، اما اجرای آن به سال آینده موکول می شود.

معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان افزود: ظریفیت استفاده از این تفاهم نامه محدود است و برای انتخاب افرادی که شامل آن می‌شوند،نیازمند ضوابط خاص هستیم.

تندگویان با اشاره به ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت:در قانون منع بکارگیری بازنشستگان صراحتی مبنی بر بکارگیری جوانان بعد از پایان کار بازنشستگان وجود ندارد و ما مدافع این هستیم که بعد از رفتن بازنشستگان، جوانان جایگزین آن‌ها شوند و نه اینکه افرادی که دو یا سه سال به سن بازنشستگی آن‌ها مانده است، جایگزین شوند.

وی گفت: اگر دوباره افراد در آستانه بازنشستگی روی کار بیایند، امیدی برای جوانان ایجاد نمی‌شود که بتوانند به سمت‌های مدیریت دست پیدا کنند.

معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان افزود: ما معتقد هستیم به ازای افراد بازنشسته، جوانانی در همان ادارات هستند که صلاحیت دارند در پست‌های مدیریت مشغول به کار شوند.

تندگویان گفت: حتی انتظار می‌رفت رئیس جمهور در انتخاب 4 وزیر خود از جوانان مانند آقای جهرمی استفاده می‌کرد.

وی بیان کرد:در انتخاب شهردار برای تهران شاهد هستیم که افراد به دنبال گرفتن استثنا از مجلس هستند که اگر مجلس این درخواست را قبول کند، باز هم به همان قانون گذشته باز می‌گردیم و سنگ روی سنگ بند نمی شود.

تندگویان گفت: از مجلس درخواست داریم بعد از اجرای منع بکارگیری بازنشستگان نظارت داشته باشد تا به جای بازنشستگان، جوانان روی کار بیایند.

معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان دررابطه با تفاهم نامه وزارت ورزش و جوانان با بهزیستی برای دادن مشاوره‌های قبل از ازدواج گفت: تفاهم نامه‌ای قرار بود با بهزیستی برای دادن مشاوره‌های پیش از ازدواج امضا شود که به دلیل اینکه رییس سازمان بهزیستی مدتی در وزارت کار مشغول بود، به تعویق افتاد که مجدد قرار است امضای آن بررسی شود.

وی افزود: اگر این تفاهم نامه با سازمان بهزیستی امضا شود، مراکز مشاوره باید علاوه بر دریافت مجوز از بهزیستی، از وزارت ورزش نیز مجوز بگیرند.

تندگویان در خصوص تغییر سن جوانی در کشور گفت: ما درخواست تغییر سن جوانی را داده ایم و منتظر دریافت نظر نهادهای مختلف هستیم.

وی افزود: درخواست ما تغییر سن جوانی بین 18تا 35سال است، اما برخی نهادها سن 32سال را پیشنهاد داده اند.

معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان گفت: منتظر دریافت نظرات تمام نهاد هستیم و بعد از آن موضوع در شورای عالی با حضور رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور برای آن تصمیم گیری نهایی می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: جوانان ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار