سند دار شدن 2100 هکتار از موقوفات در استان اردبیل

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: با تلاش های انجام شده و تعامل خوب اداره کل ثبت اسناد 2100 هکتار از موقوفات با کاربری های مختلف از جمله کشاورزی، مسکونی و تجاری سندار شده است.

حجت السلام اکبر قیامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل صبح امروز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: وقف یکی از بزرگترین عبادت ها و کارهای خیری است که ماندگار بودن آن در مقابل سایر حسنات بیشتر است.

وی افزود: برای جلوگیری از سوء استفاده کردن افراد فرصت طلب شعبه ویژه رسیدگی به مسائل حقوقی موقوفات تشکیل شده است و تاکنون بیش از 170 رای به نفع موقوفان صادر شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: اداره کل اوقاف و امورخیریه اردبیل در سه زمینه پیگیری مسائل حقوقی و ثبت رسمی موقوفات و به جا آوردن نیت واقف ورودی جدی دارد تا بتواند در راستای فرهنگ سازی وقف و جذب اعتماد عمومی قدم های اساسی بردارد.

قیامی تصریح کرد: بیش از 20 وقف مدرسه و 8مورد نیز وقف درمانی درسطح استان اردبیل وجود دارد.

وی با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین این حرکت را نشان اتحاد و همبستگی جهان شیعه دانست و گفت: در این همایش اداره کل اوقاف وامور خیریه اردبیل نیز با ایجاد دو موکب در داخل وخارج از کشور از عاشقان امام حسین(ع) پذیرای وخدمات مختلف فرهنگی و دینی را ارائه می داد.

انتهای پیام/ح

وجود بیش از 20 وقف مدرسه در اردبیل

برچسب ها: اوقاف ، موقوفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.