با برگزاری آئینی تفاهم نامه همکاری بین آموزش وپرورش ودانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی منعقد شد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، ابراهیم محمدی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در آیین عقد تفاهم نامه همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش با دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: این استان با بیش از ۵۹۴ هزار دانش آموز و پنج هزار و ۴۰ مدرسه، ۱۱۴ مدرسه شبانه روزی با ۱۵ هزار دانش آموز همواره در راستای حفظ سلامت دانش آموزان و نشاط آنان گام برداشته است.


محمدی با بیان اینکه توجه به پیشگیری در سلامت دانش آموزان بسیار مهم است، بیان کرد: توجه به ابعاد مختلف تربیت و تحقق آن نیازمند همکاری همه مردم و دستگاه هاست.


وی اضافه کرد: در این راستا یکی از شاخص‌های تاثیر گذار سرانه فضای آموزشی است و این کمبود تاثیر مهمی در سلامت، بهداشت و تربیت دانش آموزان دارد.


وی بیان کرد: توجه به ارتقای شاخص‌های سلامت دانش آموزان یکی از مهمترین اهدافی است که در سند تحول بنیادین دنبال می‌شود.


مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار داشت: آموزش و پرورش آماده است هر طرحی که بتواند در ارتقای سلامت روحی روانی و جسمی دانش آموزان تاثیر داشته باشد، را اجرا کند.


ولی حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل اموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این آیین با اشاره به طرح‌های مشترک اجرایی بین آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۹۲۳ مدرسه استان مروج سلامت است که ۵۰ درصد این مدارس هم اکنون در این زمینه فعالیت دارد.

 

وی اضافه کرد: ۲۲۰ هزار نفر از دانش آموزان استان خدمات مستقیم بهداشتی اعم از معاینه‌های بدو ورود، غربالگری، خدمات سلامت دهان و دندان، آموزش بهداشت دوران بلوغ و کنترل چاقی را دریافت می‌کند.


در این آیین تفاهم نامه همکاری مشترک بین ۲ نهاد آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی در راستای ارتقای سلامت جسمی، روحی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، رفتار‌های مخاطره آمیز و بهداشت دهان و دندان منعقد شد.
انتهای پیام/ح


انغقاد نفاهم نامه بین آموزش وپرورش ودانشگاه علوم پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.