از آغاز امسال تا تاریخ ۱۹ ابان ماه ۸۰ هزار و ۳۹۱ شغل در خراسان رضوی ایجاد شده است.

ایجاد ۸۰ هزار اشتغال در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمود سنجری مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: باتوجه به آمار ثبت شده از نرخ مشارکت اقتصادی در فصل تابستان در خراسان رضوی ۴۲.۱ درصد اعلام شده که این میزان نسبت به فصل پاییز که ۴۳.۵ درصد بوده، کاهش داشته است.

وی گفت: نرخی که از بیکاری در خراسان رضوی در تابستان امسال ثبت شده ۱۰.۹ درصد بوده که نسبت به فصل بهار ۰.۲ درصد افزایش داشته و این نرخ در تمام کشور ۱۲.۲ درصد است.

مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود : خوشبختانه وضعیت اشتغال در استان خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌ها بهتر بوده و تا نیمه آبان ماه، ۷۳ درصد از اشتغال ۱۱۰ هزار نفری که در برنامه استان قرار داده شده بود، محقق شده است.

سنجری  گفت: همچنین در هفت ماهه امسال ۲۰۱۵ نفر در خراسان رضوی در این طرح شرکت کرده‌اند که این تعداد معادل ۵۰ درصد تعهد استان برای سال جاری است.

وی افزود:قابل ذکر است که در برنامه‌های صورت گرفته مجوز ایجاد اشتغال ۴۷۱۱ شغل خانگی صادر شده که از محل اجرای این طرح، برای ۱۵۰۰ نفر در استان اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت:ذخیره مالی که برای این طرح اختصاص یافته است ۶۴ میلیارد تومان بوده که از مرداد ماه آیین نامه‌های اجرایی مربوط به جذب آن‌ها صادر شده و تا امروز ۱۳ میلیارد تومان از منابع به ۹۸۳ نفر متقاضی دریافت تسهیلات پرداخت شده، همچنین ۲۷۰۰ طرح با پیش‌بینی ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات برای معرفی به بانک‌ها آماده شده‌اند.

سنجری افزود: در این راستا همچنین اعتباری که برای حوزه اشتغالزایی روستاییان در نظر گرفته شده ۴۲۷ میلیارد تومان میباشد که ۳۹۱ میلیارد تومان از آن تا کنون ابلاغ شده، اما ما معادل ۴۶۱ میلیارد تومان طرح مصوب کرده‌ایم.
 
انتهای پیام// د.ف 
 

تحقق۷۳ درصد از اشتغال ۱۱۰ هزار نفری  خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.