عمادی با تاکید برتحول در فرایند برگزاری امتحانات از پیگیری به منظور حرای طرح قرنطینه در طراحی سوالات خبر داد.

پیگیری برای قرنطینه سازی طراحی سوالات/ اعتبار بخشی به سوابق تحصیلی در امتحانات نهاییبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش کشور در همایش روسا و کارشناس مسئولان فناوری ادارات سنجش استان‌های سراسر کشور که صبح امروز در آموزش و پرورش منطقه ۱۱ تهران برگزار شد، اظهار کرد: سند تحول بنیادین برنامه‌‌ای بسیار ارزشمند و راهبردی برای آموزش و پرورش است و هر برنامه این حوزه مجموعه‌ای از توانمندسازها در راستای اهداف سازمان و برای تقویت منابع آن است.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین ۶ زیر نظام توانمندساز دارد؛ به عنوان مثال زیر نظام راهبری و مدیریت برای تقویت راهبری کار، زیر نظام فضا و تجهیزات، زیر نظام برنامه درسی ملی، زیر نظام نیروی انسانی، زیر نظام ارزشیابی و زیر نظام مالی که هر کدام برای پیشبرد بخشی از برنامه های آموزش و پرورش است.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با اشاره به اینکه وقتی از سند تحول آموزش و پرورش صحبت می‌کنیم یکی از زیر نظام‌های آموزش و پرورش کار را پیش می‌برد، گفت: برای اجرای سند تحول بنیادین بابد منابع و بودجه تخصیص یابد، باید از تعارف کم کنیم و بر مبلغ بیفزاییم،‌ در واقع اگر این سند از اولویت‌هاست باید بحث را جدی بگیریم.

عمادی بیان کرد: با اجرایی شدن توانمندسازها، نتایج آن در ۶ ساحت تجلی می‌یابد؛ اکنون ۴۰ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد،‌ تا کنون آموزش و پرورش را با وصله و پینه جلو برده‌ایم اما سند تحول بنیادین، سندی یکپارچه است که اجرای آن نیازمند عزم جدی است.

وی با اشاره به تحول در روش‌های ارزشیابی اظهار کرد: ارزشیابی ۲ بُعد دارد که یک بُعد حوزه نرم افزاری و چگونگی اجرا با توجه نوع محتوا را شامل می‌شود،‌ در واقع وقتی که محتوا تدوین می شود، ارزشیابی نیز خودش را نشان می‌دهد و مایه اصلی ارزشیابی به دست می‌آید و بُعد دیگر فرایند اجراست.

مکانیزه شدن فرآیندهای برگزاری امتحانات

عمادی با بیان اینکه در فرایند ارزشیابی کارهای سخت افزاری را پیش برده‌ایم، گفت: در موضوع امتحانات نهایی و فرایندهای مربوط به آن تمام مراحل کار به سمت مکانیزه شدن پیش رفته است، البته در این مسیر سختی و فشارهایی بسیار متحمل شدیم.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش افزود: اجرای سامانه ها با نبود زیرساخت ها تهیه شد اما همین تلاش باعث تحول در حوزه برگزاری امتحانات شده است.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: سامانه ارسال الکترونیکی سوالات از طریق سامانه سناد در خرداد ۹۷ به جریان افتاد و اکنون در مرحله تصحیح الکترونیکی سوالات قرار گرفته ایم که کاری بسیار ایمن تر و دقیق تر از ارسال در سامانه سناد است.

عمادی با تاکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم اعتبار سوابق تحصیلی و نمرات را که محل اختلاف بین ما و سازمان سنجش است، افزایش دهیم، تصریح کرد: با اجرای این سامانه اختلاف نظرها در حوزه تصحیح به حداقل کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به قرنطینه‌سازی برای طراحی سوالات اظهار کرد: در حال پیگیری این موضوع هستیم، البته همکاری‌های بین بخشی به سختی وجود دارد؛ طی سال های گذشته اتکا بر وجدان همکاران طراح و مصحح بود اما درست این است طراح سوال از لحظه طراحی تا زمانی که آزمون برگزار می شود، تحت نظارت آموزش و پرورش باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار