نظریان با بیان اینکه مدیران نقش اساسی در مدرسه دارند، گفت: کمبود معلم بزرگترین مشکل آموزش و پرورش است.

سهم ۳۵ درصدی منطقه ۶ تهران در کسب رتبه‌های برتر جهانی و کنکور / کمبود نیروی انسانی مهمترین مشکل آموزش و پرورش است

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری و برگزیدگان‌ المپیاد‌های کشوری به منطقه 6 عصر امروز با حضور جواد نظریان‌ رئیس آموزش و پرورش منطقه 6 و جمعی از مدیران برتر این منطقه در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم نظریان با بیان اینکه مدیران به عنوان راهبران‌ آموزش و پرورش نقش اساسی در اداره مدرسه دارند؛ اظهار کرد: این افراد اهداف آموزش و پرورش را قابل دسترسی و اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش مشکلات تعلیم و تربیتی وجود دارد و یکی از مهم‌ترین این مشکلات را می‌توان نیروی انسانی دانست؛ اما در منطقه 6 سعی کردیم کمبود نیروی انسانی و نبود نیروی توانمند در برخی از دروس را تا حد ممکن برطرف کنیم.

فضای آموزشی  دچار محدودیت و محرومیت است

رئیس آموزش و پرورش منطقه 6 با اشاره به اینکه یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش کمبود فضای مناسب آموزشی است بیان کرد: فضای آموزشی در حدی دچار محدودیت و محرومیت است و این در شأن دانش آموزان ما نیست اما باید به وجود معلمان فداکار هم اشاره کنیم که برای رسیدن به اهداف مطلوب در چنین شرایطی فعالیت می‌کنند.

نظریان تصریح کرد: آموزش و پرورش منطقه 6 امسال عملکرد قابل قبولی را در المپیاد و کنکور داشت و 35 درصد از موفقیت‌های این مراسم متعلق به این منطقه است؛ علاوه بر آن 5 رتبه تک رقمی، 52 رتبه تک رقمی و 57 رتبه زیر 100 مربوط به این منطقه است.

گفتنی است؛ در این مراسم از 160 برگزیده المپیادهای‌ جهانی و کشوری و رتبه‌های برتر با حضور مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
چی شد پس ،فانی میگفت معلم مازاد داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
حتما مدیران وراهبران اموزشی تاثیر فراوانی در اموزش دارند به شرط اینکه خودشان متخصص اموزشی باشند نه بر اساس روابط وگروه وحزب انتخاب شده باشند که حتما اینطوره در هشتاد نود درصد گزینشی انتخاب میشوند واصلا توجهی به توان وتخصص انها نمی شود بیشتر براساس سفارشات وگروه بندی صورت می گیره و هدفشون اموزش نیست .