باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

بچه پولدار‌ها فاتح قله‌های آموزشی/ مدارس دولتی از ماراتن‌های علمی جا مانده‌اند؟

این روز‌ها سهم عمده موفقیت در مسابقات علمی معتبر و کنکور به دانش آموزان مدارس پولی می‌رسد و مدارس دولتی از قافله جا مانده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از قدیم گفتند «هرچقدر پول بدی آش می‌خوری» شاید این ضرب المثل در نگاه اول برای مراودات روزانه و خرید و فروش کالا کاربرد داشته باشد، اما این روز‌ها می‌بینیم که برای آموزش هم این مثل  مصداق پیدا کرده است.

کافی است تا از رتبه تک رقمی و برتر کنکور، مدرسه محل تحصیل شان را جویا شویم، اغلب یا نام مدرسه‌ای خاص همچون نمونه دولتی‌های معروف و تیزهوشان را می‌گویند یا اینکه یکی از مدارس غیر دولتی که اغلب اسم و رسم دار شده است، می‌شنویم.

کنکور که به تعبیر مسئولان آموزش و پرورش مافیایی وسیع دارد و بنا بر گفته سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش فعلا توان مقابله با آن را ندارد، حالا بستری است تا بچه پولدار‌ها و آن‌هایی که دل و توان پرداخت‌های چندین میلیون تومانی برای دوران مدرسه فرزندانشان دارند، گوی سبقت را از دیگران بربایند و کرسی‌های دانشگاه‌های نامدار که محل اصلی رقابت داوطلبان کنکوری است، به تصاحب خود در آوردند.

علاوه بر کنکور اوضاع المپیاد‌ها و مسابقات معتبر علمی هم تفاوت چندانی با کنکور ندارد و دانش آموزان مدارس دولتی کمتر در این رقابت‌ها خودنمایی نمی‌کنند و این درحالی است که سهم مدارس دولتی عادی بیش از سایر انواع مدارس است، اما این کمیت بالا دلیلی بر نامدار بودن و کیفیت بالای عملکرد نیست و همین موضوع آینده مدارس دولتی را روز به روز نگران کننده‌تر می‌کند؛ مدارسی که باید بار اصلی پوشش تحصیلی دانش آموزان را بر دوش داشته باشند.

بچه پولدار‌ها فاتح قله‌های آموزشی/ مدارس دولتی از ماراتن‌های علمی جا مانده‌اند؟

کفه سنگین موفقیت پولدار‌ها در ترازوی عدالت آموزشی

عدالت آموزشی مفهومی پر معناست که مسئولیتی بزرگ و حساس را برای متولیان نظام تعلیم و تربیت به دنبال دارد؛ مفهومی که با توجه به محدودیت‌های آموزش و پرورش اوضاعش چندان خوب نیست و این شعار تا عمل مسیری طولانی را دارد.

با اجرایی شدن سند تحول بنیادین تحقق عدالت آموزشی گام‌هایی رو به جلو داشته است، اما هنوز تا رسیدن به نقطه قابل قبول فاصله دارد؛ کم و بیش از از گوشه و کنار کشور خبر موفقیت دانش آموزان شهر‌های کوچک و محروم به گوش می‌رسد، اما در مقابل، ترک تحصیل کودکان کار در سن دانش آموزی هم در خیابان‌های شهر‌ها به چشم می‌خورد.

تنوع مدارس عاملی است تا این عدالت آموزشی همچنان به ثمر ننشیند و پولدار بودن و خرج کردن برگ برنده دانش آموزان باشد؛ از تخلفات و تخطی‌های برخی مدارس غیردولتی و خاص که بگذریم گاه چنان خوراک آموزشی و بعضا فرهنگی در اختیار دانش آموز قرار می‌دهند که گویی آموزه‌ها را به او تزریق می‌کنند و آنچنان نیروی انسانی در خدمت دانش آموز است که چاره‌ای جز یاد گرفتن برای دانش آموز نمی‌گذارد؛ اوضاعی که در مدارس دولتی بسیار کمرنگ و حتی بیرنگ است.

وقتی نوبت به کنکور و مسابقات علمی می‌رسد این شکاف طبقاتی در دسترسی به منابع بیشتر خودنمایی می‌کند و نتیجه آن پیشی دانش آموزان شهر‌های بزرگ و به عبارتی بهتر، دانش آموزان متمول شهر‌های بزرگ در این رقابت هاست و حالا بماند که همین تبعیض‌های آموزشی عطش مهاجرت را برای ساکنان شهر‌های کوچک به شهر‌های بزرگ بیشتر می‌کند.

مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش چندی پیش درباره عملکرد دانش آموزان مدارس دولتی در کنکور به خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفته بود که تاثیر قطعی سوابق تحصیلی راهی برای اجرای بهتر عدالت آموزشی می‌شد که متاسفانه برخی مسئولان سنجش و مافیای کنکور اجازه اجرا به این طرح ندادند البته وی به این موضوع هم اشاره کرد که مدارس دولتی حد اولیه آمادگی برای کنکور را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهند.

بچه پولدار‌ها فاتح قله‌های آموزشی/ مدارس دولتی از ماراتن‌های علمی جا مانده‌اند؟


بیشر بخوانید: سهم سیاست‌های آموزش و پرورش در رونق بازار مافیای کنکور 


مدارس دولتی دست بسته اند

بار‌ها و بار‌ها کلاس‌های خالی از معلم، دریافت اجباری وجه، نبود سرانه و فضای آموزشی نامناسب مدارس دولتی سوژه رسانه و نقل محافل بوده است و این موضوعات تضعیف مدارس دولتی را به ذهن متبادر می‌کند علاوه بر آن موفقیت قابل توجه مدارس غیردولتی یا خاص دولتی هم مزید بر علت است.

هرچند مدرسه فقط تحقق اهداف آموزشی نیست و باید پرورش را هم مورد توجه قرار داد، اما گاهی اوضاع مدارس دولتی عادی آنچنان وخیم است که نه خبری از آموزش درست و نه پرورش قابل قبول می‌شود البته این حکم قطعی برای تمام مدارس نیست، ولی شرایط مذکور هم کم نیستند.

مدیر یکی از دبیرستان‌های پسرانه صاحب نام و نمونه دولتی شهر تهران که سال هاست دانش آموزانش در رتبه‌های قابل توجه میان همسالان خودشان قرار می‌گیرد درباره برنامه ریزی برای چنین دستاورد‌هایی  به خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: یکی از دلایل موفقیت دانش آموزان من در انواع مسابقات این است که تمام ابعاد تربیتی، ورزشی و فرهنگی را در مدرسه مورد توجه قرار می‌دهیم و در بین همکاران اعتقاد داریم  که آورده مدرسه فقط نباید موفقیت در کنکور و المپیاد برای دانش آموزان باشد البته بیش از 87 رتبه زیر 1000 در مدرسه داشتیم هرچند امروز رفتاری در مدارس  پاداش دارد که شهروند متعهد تربیت کند.

وی ادامه داد: مدارس دولتی در کشور جایگاه خاص خود را دارند و می بینیم که در کنکور داوطلبانی از مناطق محروم کشور موفق ظاهر شدند؛ به هر حال در هر کاری فعالیت های صادقانه نتایج قابل قبولی برای جامعه ذینفع دارد بر همین اساس مدارس دولتی حتی در سخت ترین شرایط با جلب اعتماد مردم  می‌توانند جایگاهشان را حفظ و حتی ارتقا دهند.

این مدیر دبیرستان که سکان یکی از موفق‌ترین مدارس پایتخت را برعهده دارد درباره علت تضعیف مدارس دولتی اظهار کرد: بخش اصلی بهبود عملکرد، مدیریت مدارس است؛ اگر همکاران توانمند و با انگیزه در مدارس به کار گرفته شوند و سرانه به موقع داده شود، کارها با کیفیت بهتری پیش می رود؛ موضوع بعدی این است که مدارس دولتی دست بسته اند در حالی که مدارس غیردولتی قدرت مانور بیشتری در تامین نیروی انسانی و منابع مالی دارند بنابراین تفویض اختیار به مدارس دولتی می تواند در تقویت این مدارس  اهمیت بسزایی داشته باشد.

وی افزود: هر روز نسبت به گذشته مدارس دولتی تقویت نمی شوند و یک علت این است که فرزندان اغلب مسئولان در مدارس غیردولتی تحصیل می کند پس با مدارس دولتی  و چالش های آن آشنایی ندارند.

بچه پولدار‌ها فاتح قله‌های آموزشی/ مدارس دولتی از ماراتن‌های علمی جا مانده‌اند؟


بیشتر بخوانید: فرهنگ سازمانی ما اجازه تفویض اختیار نمی دهد


امکاناتمان در حد رقابت المپیادهای جهانی نیست

نگرانی از پیشی گرفتن مدارس پولی در پشرفت نسبت به دانش آموزان دولتی وجود دارد و گاه می بینیم این مدارس شانه به شانه مدارس تیزهوشان حرکت می کنند؛ گویی می‌خواهند آنها را هم از راه بر درکنند و خودشان یکه تاز جریان های علمی شوند که البته تحقق این هدف ضربه مهلکی بر نظام تعلیم و تربیت است.

طاهره کردی مدیر دبیرستان‌ فرزانگان یک پایتخت با رد این موضوع که غیردولتی‌ها از تیزهوشان پیشی گرفته است به خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: برخی مدارس غیردولتی نسبت به شرایط خودشن عملکرد قابل داشتند اما از مدارس سمپاد پیشی نگرفتند و مستندات نشان می دهد که دانش اموزان ما در هر عرصه ای که وارد شدند، موفق بودند و در کنکور هم 66 رتبه زیر 100 داشتیم.

وی ادامه داد: البته این واقعیت وجود دارد که مدارس ما نسبت به سایر مدارس تجهیزات آزمایشگاهی بهتری دارد اما برای دانش آموزانی که می خواهند در سطوح بین المللی افتخار آفرینی کنند، چندان تجهیزات قوی نداریم هرچند در حد وسع مالی کار می‌کنیم ولی باز هم با نقطه مطلوب فاصله داریم و امیدواریم مسئولان مربوطه به دانش آموزان نخبه کمک کنند. 

بچه پولدار‌ها فاتح قله‌های آموزشی/ مدارس دولتی از ماراتن‌های علمی جا مانده‌اند؟

کوچ آموزش و پرورش به سمت خصوصی شدن؟

محدودیت‌های مالی و نیروی انسانی آموزش و پرورش به تدریج اوضاع مدارس دولتی را رو به افول می‌برد و  این موضوع موفقیت بچه پولدار‌ها را رقم می زند؛  این در حالی است که اصل ۳۰ قانون اساسی خدشه دار می‌شود؛ حال باید دید ربودن گوی سبقت بچه پولدارها از عموم جامعه چقدر برای مسئولان حوزه آموزش کشور مهم تلقی می‌شود و برای تقویت مدارس دولتی گام بر می‌دارند یا خیر؟

مدارس غیردولتی که اغلب زیر تیغ تیز منتقدان قرار می‌گیرد و گاه حساب و کتاب دریافتی های آنها مشخص نیست، در میدان عمل گویا موفق تر از دولتی ها بودند و همین عامل  نگرانی کوچ آموزش و پرورش به سمت خصوصی شدن را دوچندان می کند  که به تبع آن بر نرخ پوشش تحصیلی اثر منفی خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۱:۱۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
خدایا چرا نگاه نمیکنی ، چرا هیچی نمیگی وقتی انقدر دنیا ظالمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۹۱۱۹۹۱
۱۶:۰۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
من از مدرسه تیزهوشان ارومیه هستم و البته یه دخترم
اولین مورد در مورد پایتخت و مدارس تیزهوشان تهران من واقعا خیلی ناراحتم که نمیتونم توی مدارسی که توی تهران هست درس بخونم واقعا به نظرم نه تنها از نظر آموزشی بلکه از همه نظر توجه خیلی کمی به شهر های دیگه غیر از تهران میشه مخصوصا ارومیه که توی یک استان مرزی قرار گرفته به نظرم سطح تدریس هم‌توی مدارس ارومیه حتی تیزهوشان خیلی پایینه از طرفی هم میدونید که پسرا چقدر معلمای بهتری نسبت به ما دارن و حتی رتبه های بالای کنکور هم اکثرا پسر هستند و در مورد مدارس غیردولتی هم که خیلی چیزا رو توضیح دادید ولی در کل میخواستم بگم من خیلی ناراضیم از جایی که دارم توش زندگی میکنم از مدرسه ای که توش درس میخونم با معلم هایی که مدارس تهران دارن اگه ما کل سال رو ۲۴ ساعته هم درس بخونیم نمیتونیم به پای اونا برسیم و این خیلی بده که فقط مدارس تهران و شهر هایی مثل‌مشهد و اصفهان مهم هستند و واقعا مسخره اس که هیچ وقت ما اینجا هرچقدرم که جون بکنیم حتی اگه تلاشمون یا استعدادمون یا هوشمون از کسایی که توی مدارس تهران و... هستند بیشتر باشه باز هم نمیتونیم به جایی برسیم من همیشه آرزو دارم بتونم توی یه دانشگاه خوب خارج از کشور درس بخونم تا بتونم یکبار هم که شده عدالت آموزشی رو با چشمای خودم در اون دانشگاه ها ببینم ولی با این وضعیت فقط میتونم آرزو کنم که زودتر بمیرم
Iran (Islamic Republic of)
علی مجلسی
۱۴:۳۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
باسلام.
راهکار حل مسئله ی شهریه ی مدارس، تعطیل کردن و سنگ اندازی جلوی مدارس خوب کشور نیست.
اگر دولت می تواند شهریه این مدارس را بدهد بدون آنکه مدیریت آن را عوض کند (مانند کاری که با حلی ۱ انجام شد که به خاطر عدم ثبات مدیریت توانایی مدرسه کاهش یافته است) شهریه ی این مدارس را دولت بدهد ولی اگر نمی توانند این مدارس را تعطیل نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
خواهر من مدير مدرسه دولتيه ميگه بخشنامه محرمانه اومده كه دولت پول نداره دو بار برا يه نفر پول معلم بده و معلما فقط وظيفه دارن درست درس بدن و حق ندارن دانش آموز رو رفوزه يا تجديد كنن ميخواد دانش آموز ياد بگيره ميخواد ياد نگيره
Canada
وحید
۱۲:۵۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
با سلام
توی کشوری که سیاست‌های سرمایه داری رو پیش گرفته فرقی نمکینه اقتصاد، معیشت مردم،آموزش و...
Canada
وحید
۱۲:۵۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
با سلام
توی کشوری که سیاست‌های سرمایه داری رو پیش گرفته فرقی نمکینه اقتصاد، معیشت مردم،آموزش و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
باید کنکور حذف شود که با این اوضاع هیچوقت حذف نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
فعلا همه چیز پولی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
بعضی بچه پولدارها نه تنها باهوش نیستند بلکه سوالات کنکور و المپیادها به گونه ای به آنها رسانده می شود. خودم چندین بار تو همین تهران شاهد این قضیه بوده ام . طرف کلاس آمادگی کنکور ارشد دارد . کلان پول می گیرد . من هم ثبت نام کردم همین جلسه اول دیدم پرداخت آن مبالغ کلان کار من نیست و انصراف دادم . بعد از طریق دوستی روشن شد که هم صاحب موسسه طراح سوالات است و هم سایر طراحان با او هماهنگ هستند.به عبارت دیگر سوالات قبل از اینکه در سازمان سنجش طراحی شود در قالب جزوه ای دست بچه پولدارهاست.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۱۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
البته که شرایط تحصیل و برا دانش آموزای مرفه خیلی فراهم تره
ولی هنوزم اگه کسی واقعا درس خون باشه بدون پول هم میتونه پیشرفت کنه
Iran (Islamic Republic of)
دغدغه
۱۸:۴۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
سلام. تا وضعیت معیشت معلم درست نشود شرایط همین هست. من معلم وقتی آخر ماه نشده دغدغه خرج و مخارج دارم بهم حق بدید به فکر دانش آموز نباشم. معلمان مدارس غیر دولتی علاوه بر حقوق آموزش و پرورش؛ ماهیانه چندین میلیون تومان از مدیر مدرسه می گیرند. من که باید داخل یک روستا کار کنم و آخر ماه حقوقم کفاف کرایه ماشین رفت و آمد به روستا رو نداشته باشه این انتظار از من که بیام تلاش کنم که رقیب مدارس غیردولتی بشم خیلی خیلی دور از انصاف هست. پس به قول حکیمی جامعه درست نمی شود مگر اینکه آموزش و پرورش آن درست شود و آموزش و پرورش درست نمی شود مگر اینکه معلم درست شود. حداقل ببینید کشورهای پیشرفته چگونه معلمین رو تحویل می گیرند. هر قدر معلم را نادیده بگیرید فرزندان خود شما زیان خواهند کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
معلم ؟! کدوم معلم ؟! من که تو دوران تحصیلیم به جز چندتا دونه آنچنان معلم با وجدان ندیدم حالا پول بدیم به معلم ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
بی پولا از مدرسه هم باز میمونن ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
من30سال دبیر(معلم)بوده ام 10ساله که بازنشسته شده ام توکارپیشرفت تحصیلی حرف اول رااستعداد وهمکاری خانواده هامیزندبعدپول.اون دانش آموزی که باپول زورکی مدرک میگیردته کارسوادندارددکتر(طبیب)هم بشودکاروکاسبی اش کساداست.
Iran (Islamic Republic of)
خضیراوی
۱۳:۳۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
همکار بنده بنده 20 سال سابقه دارم
مدرسه دولتی درس می دهم
سرانه و کمک سرانه خربی نیست
منطقه ای هستم که اولیا به مدرسه کمک نمی کنن چون مشکل مالی دارن
فعالیت اموزشی با هزاران بدبختی پیش میره
در جایی که مردم کمک می کنن تونستیم کارهایی بکنیم
بدون پول نمیشه کار کرد
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۱۷:۰۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
من موندم چطور با یه حقوق معلمی تا اخر ماه میرسونن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
با تدریس خصوصی ساعتی ...تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
خدا کمکشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
در مدارس دولتی هیچگونه اختیاری مدیر مدارس ندارد وهیچگونه پولی نیز در اختیار اونیست وهر معلمی را که اداره به مدارس بدهد دانش آموز باید تحمل کند ومدیر مدرسه در برکناری معلم با انگیزه پایین را ندارد در مدرسه های دولتی پولی از اولیاء گرفته نمیشود تا مدیر مدرسه بتواند کلاس های جبرانی وتست زنی وکنکور برگزار کند واولیاء نیز حاضر به دادن پول به مدرسه ها نیستد واین صورت دانش آموزان با معلمین بی انگیزه وبی حال کلاس راسپری میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
اگه قراره سوابق آموزشی در کنکور حساب بشه باید سوالها سراسری و محرمانه باشه. نه اینکه معلم در کلاس خصوصی سوالات را بفروشه . یا سوالات بسیار سخت یا بسیار آسان باشه . سوالات باید توسط سازمان سنجش محرمانه و استاندارد طراحی بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
کنکور زندگیهایی رو نابود کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
همه سرمایه وجوانی مان خرج کردیم بچه رفت دانشگاه باسهمیه بندی روبرومیشوددرس نخوانت راحتراست
Iran (Islamic Republic of)
رض
۲۳:۵۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
به خدا قسم دوستم با رتبه 50 هزار کشور سهمیه 25 درصد پزشکی یزد قبول شد من با رتبه کشوری 12 هزار و رتبه منطقه 1 3700 حتی فیزیوتراپی هم قبول نشدم این عدالته؟؟؟ پشت کنکوری هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
هیچ وقت نمی تونید پول رو حذف کنید کتابهای درسی به هیچ عنوان پوشش دهنده همه مباحث کنکور نیست و حتما به کتابهای کمک درسی فراوان و کلاس های خصوصی هست حتی در بهترین شرایط هم سطح کنکور و امتحانات نهایی خیلی متفاوت هست و با حتی درس خواندن زیاد هم نمی توان جای کتابهای کمک درسی را پر کرد حتی اگر معلم ها عالی باشند و بتوانند کتاب را تمام و کمال درس بدهند . معلم با یک بیست سی نفره حتی در سطح پایه کتاب درسی هم نمی تواند درس بدهد تمرین حل کردن و تست زدن و ....که هیچ. ضمن اینکه سطح اموزش هم در مدارس مختلف بسیار متفاوت است. از طرف دیگر اگر تعدادی دانش اموزان جو کلاس را به هم بریزند بقیه هم باید به پای انها بسوزندفعلا کمک به کاهش قیمت کتابهای کمک درسی راه بهتری است تا حداقل اگر دانش اموزی توانایی تامین هزینه معلم خصوصی ندارد و در مدرسه خوبی هم درس نمی خواند بتواند به طریقی با سایرین رقابت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
لعنت به مافیای کنکور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
کجای دنیا این همه اختلاف طبقاتی است اگر هست بگوید ممنون میشوم فکرش هم نمیکردیم اینجوری شود که بول حرف اول بزند
Iran (Islamic Republic of)
قبول شده
۱۱:۴۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
سلام باید به عرضتون برسونم که مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان دولتی هستند.الان خود من کجا خانواده پولدار داشتم که توی تیزهوشان درس خوندم.در اصل مدارس تیزهوشان زیر نظر سازمان ملی استعدادهای درخشان (سمپاد) زیر نظر وزارت امورش و پرورش است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
دوست عزیز شما در این مدارس قطعا رایگان تحصیل نکردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
نه بابا کی گفته پول نقش داره . معلمی که حقوق و مزایای کم داره حوصله درس هم نداره . بچه ای که امکانات خوب اموزشی و تفریحی نداره حوصله درس هم نداره . کی گفته پول نقش داره .... به بفکر یخچالمون باشیم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
البت که بهشت هم مال پولدارهاست مثلی که امروزه داره واقعیت پیدا میکنه اما باید تلاش کرد وکور سوی امیدی هنوز هم هست
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۰۹:۵۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
تحصیل رایگان تعطیل شده است.توان تبلیغاتی کلاسهای مثلا کنکور از شرکتهای بزرگ بیشتره.این یعنی تحمیل هزینه های سنگین بر والدین نسبتا مرفه.فقرا که جای خود دارد.چرا نابودی استعدادها را شاهد هستیم وجدان بیداری هست؟
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
تحصیل هنوز هم رایگان هست!!!تحصیلکن نیست
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۹:۴۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
بدبخت من که تویه مدرسه معمولی درس میخونم و خانوادم هشتش گرو هزارشه، معلم زبانمون اومد سرکلاس گفت: این بچه پولدار ها هستن که میدان رو برا خودشون میکنن نه ما........... وقتی معلم سر کلاس این حرف رو بگه دیگه چه انتضاری از دیگران میشه داشت........
Germany
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
انتظار*
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
مدرسه مدرسه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
بی عدالتی تبعیض پارتی بازی رشوه خواری اختلاس حقوق نجومی عدم کارایی مدیران و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
همه چی مال پولدارهاست. حتی تحصیلات تکمیلی. کی میتونه سه یا چهار روز در هفته بره کلاسهای ارشد دانشگاه دولتی بشینه و کار نکنه؟ یا اینکه کی میتونه شهریه دانشگاه آزاد بده؟ فقط یه آدم پولدار. انقلاب دیگه مال پابرهنگان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ali13
۰۸:۳۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
مدارس تیزهوشان و نمونه مردمی مکانی برای شناسایی و پرورش استعدادهای برتر بود جدا از فقر و... خانواده ها ولی متاسفانه آقایانی که با پول و ....نمی توانستند فرزندانشان را از لحاظ هوش نخبه کنند تصمیم به حذف مدارس فوق گرفتن و کاملا مشخصه پس از حذف مدارس فوق معلمین این مدارس جذب مدارس خاص خواهند شد و در اینجا دیگر پول حرف اول را خواهد زد بهانه جالب آقایان هم استرس وارد نکردن به دانش آموزان با امتحانات ورودی می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
اولا که این مدارس فقط در سطح راهنمایی حذف شده اند، دوما کنکور ورودی به آنها که گاهی هزینه هایش با کنکور سراسری رقابت می کند.
Iran (Islamic Republic of)
یک کارشناس اداری آموزش و پرورش
۰۸:۳۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
با سلام و تشکر از گزارش خوبتان.به نظر بنده زیر ساخت حذف کنکور فعلاً در کشور ما وجود ندارد.بطور مثال اون فردی که اعتقاد دارد امتحانات نهایی می تواند به جای کنکور عمل کند به نظر بنده کاملاً منسوخ است به این علت که:1-حوزه های نهایی خصوصاً در شهرهای کوچک به علت فامیل بازی ها و بعضی مسائل اونطور که فکر می کنید قابل اطمینان نیستند.مثلاً بنده خرداد گذشته از یکی از حوزه های امتحانی که بازدید کردم اونقدر تخلف امتحانی دیدم وقتی به مدیر مدرسه که مسئول حوزه امتحانی بود تذکر دادم هیچ تاثیری نداشت و از طرف اداره نیز به ایشان تذکری داده نشد و ماست مالی هم شد .به این علت که مدیر محترم مدرسه از اون افرادی بود که با سفارش فرماندار مدیر شده بود و در واقع یکی از فعالین سیاسی در انتخابات شهرستان بود.به همین علت هیچ ترتیب اثری داده نشد.
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۰۸:۱۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
الان دوساله حتی یک ریال به مدارس بابت سرانه داده نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
ما مجبوریم ماهیانه 10000 تومان به یک مدرسه دولتی کمک کنیم و گرنه اینقدر مدیر به دانش آموز تو مدرسه گیر میده تا آخرش روانی بشه و پدر مادر رو هم دیوونه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
در سالهای اخیر با رشد بسیار زیاد دانشگاهها اتفاق بدی رخ داده به عنوان مثال رتبه 2000 و 20000 و 200000 هر سه مدرک مهندسی ! میگیرند و بسیار دیده شده مهندسی که رتبه 200000 داشته به دلایلی مشغول به کار شده و کسی که رتبه بهتر و هوش و استعداد و پشتکار بیشتری نسبت به او داشته بیکار و سرخورده شده و این برای آینده کشور(مدیریت و صنعت و ...) خطرناک است
Iran (Islamic Republic of)
نبوی
۱۵:۰۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
با سلام
دقیقا همین طوری .بچه ای که روز 10 ساعت درس میحونه با بچه ای که روزی 1 ساعت درس میخونه برابرند بعضی ها هم انواع درصدها را دارند اصلا درس نمیخونن .برای تمام کتاب های درسی باید برای هرکتاب چند کتاب کمک امزشی بگیره و گرنه معلم به بچه سخت میگیره عینا الان برای من پیش اومد
Switzerland
معلم ایرانی
۲۳:۰۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۷
دوست عزیز لزما هر کی نمره ی بالا تری داره اسعداد وتوان بالا تری نداره اگه به تاریخ وسابقه ی افراد موفق دنیا سری بزنید می بینید که افراد بسیار زیادی نمره ی خیلی بالا نمی گرفتند اما خیلی اختراعات واکتشافات وموفقیتهای بزرگ بدست اوردند پس نمره یکی از موارد هست نه کل موضوع.
آخرین اخبار