اختتامیه اولین رویداد استارتاپی با رویکرد صنایع هایتک در قزوین

اختتامیه اولین رویداد استارتاپی "اس ام ای "( SME‌) با رویکرد صنایع هایتک در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی کاسپین برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ شهریار کشاورز معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اختتامیه اولین رویداد استارتاپی با رویکرد صنایع هایتک گفت: این رویداد برای حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نو به منظور سرمایه گذاری و تجاری سازی برگزار شد تا بتوان این ایده‌ها رو به محصول تبدیل کرد.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های ایران هم در این مراسم گفت: مهمترین رسالت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، حمایت از صنایع و دانشی است که در دانشگاه رشد می‌کنند.

محمدعلی عزیز محمدی گفت: با ایجاد فضای مناسب برای خلق ثروت، ایده و تجاری سازی می‌توان به تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه کمک کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هم گفت: به سرعت درحال از دست دادن فرصت‌ها هستیم و نباید منابع کشور را به گونه‌ای صرف کنیم که همه رضایت داشته باشند، چون منابع محدود و نیاز‌ها نامحدود است و باید منابع مالی مبتنی بر توسعه دانش صنعتی توزیع شود.

موسی خانی گفت: نقش دانش نرم افزار در دنیای جدید به عنوان نیروی پیشران صنعت بر هیچ کس پوشیده نیست و امروز کشور‌های توسعه یافته نظیر آمریکا با بهره‌مندی از تکنولوژی و صنایع هایتک، جنگ‌ها و انحصارات جدیدی را ایجاد کرده است و به وسیله این شبکه عظیم در حال سازماندهی مبادی اقتصادی هستند.

وی بیان کرد: نگاه هابه دانش نرم افزار و هوش مصنوعی باید در سطح جهانی باشد و تا جای ممکن باید از آنلاین فروشی فاصله گرفت تا فضایی رقابت پذیر برای کشورمان ایجاد شود .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: تعمیق دانش نرم افزاری و تکنولوژی هایتک، نیازمند توجه به هوش جوانان است که باید مورد توجه سیاست‌گذاری‌های کلان در کشور قرار گیرد.

موسی خانی گفت: دنیای کسب و کار به جایی رسیده است که اگر بخواهیم شرکت اپل را بخریم باید ۷۲ سال نفت بفروشیم که اگر چنین قدرتی در کشور وجود داشت، هرگز تحریم پذیر نبودیم.

وی افزود: تهدیدات حوزه اقتصاد و سیاست اقتضا می‌کند تا همواره سرعت پیشرفت صنعتی و اقتصادی را افزایش دهیم و به نوعی لازم است که جرات استراتژیک را در بدنه مدیریت صنعتی و اقتصادی جامعه جاری سازیم.

انتهای پیام/

پایان رویداد استارتاپی "اس ام ای "( SME‌) با رویکرد صنایع هایتک 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.