استاندار اردبیل گفت: بخش معدن یکی از محورهای توسعه این استان بوده و بر این اساس موانع حفاری و اکتشاف پهنه های معدنی استان باید برطرف شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: بخش معدن یکی از محورهای توسعه این استان بوده و بر این اساس موانع حفاری و اکتشاف پهنه های معدنی استان باید برطرف شود.

وی بیان کرد: برای رفع موانع فعالان بخش معدنی استان اردبیل این آمادگی وجود دارد تا حمایت لازم از سرمایه گذاری در این بخش صورت بگیرد و مدیریت صنعت و معدن استان و فرماندارانی که در محدوده شهرستان آنها پهنه معدنی قرار دارد باید نهایت همکاری را با سرمایه گذاران داشته باشند.

استاندار اردبیل از مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها خواست تا با عمل به مصوبات ستاد تسهیل، سرمایه گذاری در این استان را سرعت بخشند.

سید حامد عاملی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز با اشاره به پهنه های معدنی استان گفت: از 20 پهنه معدنی شناخته شده کشور سه پهنه در استان اردبیل قرار دارد که توسط سه شرکت سرمایه گذاری غیر دولتی از سال 93 عملیات اکتشاف آنها آغاز شده است.

وی با توجه به فعالیت شرکت ها در پهنه های معدنی استان تصریح کرد: شرکت ایمیدرو سرمایه گذار پهنه قزل اوزن به وسعت 2000 کیلومتر مربع و شرکت میدکو سرمایه گذار پهنه قره سو سبلان به وسعت 1969 کیلومتر مربع هستند و پهنه معدنی باغروداغ نیز با سرمایه گذاری شرکت صنایع و معادن کوثر به وسعت 783 کیلومتر مربع در استان اردبیل فعال است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اردبیل افزود: جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این استان بصورت منظم برگزار شده و تاکنون 180 مصوبه در این ستاد اجرایی شده است.

عاملی تصریح کرد: از اول سال جاری تاکنون 250 پرونده در این ستاد مورد بررسی قرار گرفته و در این راستا 400 مصوبه تصویب شده است.

وی اضافه کرد: از 400 مصوبه مورد تایید، 180 مورد اجرایی و بقیه در دست اقدام است.
عاملی بیان کرد: بانک ها و دستگاه های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید اهتمام داشته باشند تا تولید در استان رونق گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: بر اساس بخشنامه دادستان کل کشور مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

عاملی با بیان اینکه در شرایط اقتصادی کشور حمایت از سرمایه گذاری ها ضروری است، گفت: بانک ها و دستگاه های اجرایی در پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران کوتاهی نکرده و در سریعترین زمان ممکن به پرداخت تسهیلات اقدام کنند ضمن اینکه بخش خصوصی هم باید به تعهدات خود عمل کنند تا موانع موجود برطرف شود.

انتهای پیام/ح

اجرای 180 مصوبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اردبیل

برچسب ها: اکتشاف ، موانع تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.