رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: انجمن اهدای عضو ایرانیان بوشهر تاسیس شد.

انجمن اهدای عضو ایرانیان بوشهر تاسیس شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا باقری افزود: انجمن اهدای عضو یک سازمان مردم نهاد غیر انتفاعی، غیر سیاسی و غیر دولتی است که امسال به همت عده‌ای از متخصصان فراهم آوری و پیوند اعضا و همچنین فرهیختگان علاقه‌مند تاسیس شده است.

وی بیان کرد: یکی از اهداف انجمن تلاش برای کمک به بیماران نیازمند پیوند و استفاده بهینه از اعضای قابل اهدا بیماران مرگ مغزی است.

عضو اصلی هیت مدیره انجمن اهدا عضو ایرانیان بوشهر ادامه داد: این انجمن با حمایت از خانواده‎های اهداکننده عضو و توانبخشی آنان تلاش می‌کند قدردانی جامعه از اقدام مسوولانه و ایثارگرانه این خانواده‌ها را به آن‌ها نشان دهد.

باقری تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با آموزش تخصصی هماهنگ کنندگان اهدای عضو دانش این افراد را برای شناسایی، مراقبت و رویارویی با خانواده اهداکننده و سایر مراحل فراهم آورای اعضا افزایش دهیم تا کمیت و کیفیت اعضای اهدا شده بهبود یابد.

وی گفت: انجمن اهدای عضو ایرانیان در پی آن است که هیچ فرد مرگ مغزی اعضای ارزشمند خود را به زیر خاک نبرد و هیچ انسان نیازمند پیوندی به علت نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست ندهد.

انتهای پیام/ک

استفاده بهینه از اعضای قابل اهدا بیماران مرگ مغزی

برچسب ها: پیوند عضو ، اهدای عضو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.