آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون اعطای گواهینامه استاندارد به مدارس، وجود طرح‌های بدون پشتوانه اجرایی در آموزش و پرورش گذشت.

از اعطای گواهینامه استاندارد به مدارس تا وجود طرح‌های بدون پشتوانه اجرایی در آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری مانند اعطای گواهینامه استاندارد به مدارس، وجود طرح‌های بدون پشتوانه اجرایی در آموزش و پرورش و راه اندازی کلاس اسباب بازی در ۱۰ استان سپری شد.

اعطای گواهینامه استاندارد به مدارس/ مدرسه‌ها رتبه بندی می‌شوند

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش آموزش و پرورش گفت: یکی از مهم ترین خدمات در جامعه است و شاید پیش از این کمتر به موضوع کیفیت در نظام تعلیم و تربیت توجه می شد و از آنجا که پیشرفت کشور به حد قابل قبول و رضایت بخشی رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: یکی از دلایلی که توجه به آموزش و پرورش ارتقا یافته است به جهت ارتقای شاخص های کمی آن است و امروز از حیث کمیت یکی از نظام های آموزش و پرورش مطلوب را داریم.

بطحایی بیان کرد: مدرسه با موقعیت قبلی قضاوت می‌شود و ارزیابی آن در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و امیدواریم این سامانه به زودی برای برای مدارس تحت پوشش رونمایی شود.

وجود طرح‌های بدون پشتوانه اجرایی در آموزش و پرورش

فاطمه اولاد قباد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره تعدد طرح‌ها در آموزش و پرورش و ضمانت اجرایی برای آن اظهار کرد: به عنوان فردی آشنا با نظام تعلیم و تربیت و عضو شورای عالی آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش و تحقیقات، باید بگویم که طرح‌های مطرح شده در آموزش و پرورش برای اجرا باید به وسیله تیم‌های کارشناسی و کمیسیون‌های تخصصی مورد ارزیابی قرار گیرد و پس از آن به شورای عالی آموزش و پرورش بیاید و در این شورا بعد از بررسی جوانب به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داده شود و در نهایت بعد از مطرح شدن در کمیته آموزش و پرورش و از این مسیر به تصویب برسد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در اجرای هر طرحی ۲ مسئله منابع مالی و منابع انسانی تاثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: در ارتباط با تامین منابع انسانی هنوز در آموزش و پرورش ۲۸ هزار نیروی مشاور کم داریم یعنی اگر بخواهیم طرح روان سنجی را در مدارس اجرا کنیم بیشترین نیرو‌های مشاوره که تعداد فعلی آن‌ها ۱۲ هزار نفر است در مقطع متوسطه اول فعالیت دارند و در این در حالی است که متوسطه دوم از نیروی مشاوره بهره نمی‌گیرد.

از حرف تا عمل آقای وزیر برای اعلام زمان تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی

هفته گذشته بود که سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش از آغاز فعالیت سامانه تکمیل ظرفیت برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش که شهریور ماه امسال برگزار شده بود، خبر داد.

طبق گفته آقای وزیر سامانه تکمیل ظرفیت باید یکی دو روز بعد از اظهارات وی یعنی هفته گذشته باز می‌شد، اما گویی این صحبت چندان پایه و اساس محکمی نداشت و مشمولان طرح همچنان در انتظار پاسخی قطعی هستند.

این موضوع در حالی پیش می‌رود که ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: برای روشن شدن این قضیه باید موضوع را از مسئولان مربوطه در آموزش و پرورش جویا شویم.

پیگیری قرنطینه سازی طراحی سوالات/ اعتبار بخشی سوابق تحصیلی در امتحانات نهایی

عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: سامانه ارسال الکترونیکی سوالات از طریق سامانه سناد در خرداد ۹۷ به جریان افتاد و اکنون در مرحله تصحیح الکترونیکی سوالات قرار گرفته ایم که کاری بسیار ایمن‌تر و دقیق‌تر از ارسال در سامانه سناد است.

عمادی با تاکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم اعتبار سوابق تحصیلی و نمرات را که محل اختلاف بین ما و سازمان سنجش است، افزایش دهیم، تصریح کرد: با اجرای این سامانه اختلاف نظر‌ها در حوزه تصحیح به حداقل کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به قرنطینه‌سازی برای طراحی سوالات اظهار کرد: در حال پیگیری این موضوع هستیم، البته همکاری‌های بین بخشی به سختی وجود دارد.

اندیشه‌های آمریکایی بیش از تحریم‌ها به ما آسیب می‌زند/ عده‌ای روشنفکر‌مآب سیاست کلی نظام را کنار می‌گذارند

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: وقتی می‌گوییم دشمن ما آمریکاست تنها منظور دولت این کشور نیست بلکه هواداران و اندیشه‌های آمریکایی نیز شامل این دشمنی می‌شود، در واقع امروزه بیش از تحریم‌های ترامپ اندیشه‌های آمریکایی به ما آسیب می‌زند.

رضایی افزود: اکنون آمریکا فروش نفت را تحریم کرده است و نمی‌گذارد خرید و فروشی صورت بگیرد، وقتی نفت می‌فروشیم پول ما را مصادره می‌کند و مشخص نیست این کار به چه جرمی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: هوادارن آمریکا در ایران کارشناسی می‌کنند و انتظارات کاذبی را برای مردم درست کردند و آن‌ها را از سرمایه‌گذاری باز می‌دارد.

وی افزود: اندیشه‌های آمریکایی مانع اداره کشور شده است و در حالی که در زمان انقلاب توانستیم شاه را بیرون کنیم، اما اندیشه‌های آمریکایی همچنان وجود دارد و این اندیشه‌ها باعث نفوذ تجمل‌گرایی و تضعیف ارزش‌های انقلابی می‌شود، همچنین دولت‌های آمریکایی تحریم علیه ما را دنبال می‌کنند.

مدیران مدارس هنوز قبض آب و برق پرداخت می‌کنند

عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران وی درباره وضعیت معافیت مدارس از پرداخت قبوض آب، برق و گاز و برخی اظهارات مبنی بر افزایش مصرف با توجه به این معافیت گفت: هنوز وزارت نیرو برای مدارس ما قبوض ارسال می‌کند و همچنان مدرسه‌ها این قبوض را پرداخت می‌کنند و معافیت واقعی ندارند.

فولادوند درباره وضعیت سیستم‌های گرمایشی مدارس در فصل سرد سال اظهار کرد: در مورد استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی گام‌های بلندی را طی سال‌های گذشته برداشتیم و در شرایط فعلی در برخی مدارس و به ندرت مشکل سیستم گرمایشی استاندارد باشد.

وی ادامه داد: در معدود مدارسی که سیستم استاندارد وجود ندارد معمولا با به دلایلی همچون مورد پذیرش واقع نشدن استحکام کار توسط تیم ناظر، استیجاری بودن مکان آموزشی و مواردی از این قبیل مواجهیم.

راه اندازی کلاس اسباب بازی در ۱۰ استان کشور

سید محمدبطحایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اسباب بازی امروز به عنوان یکی از تجهیزات و تکنولوژی آموزشی به کار گرفته می شود، بیان کرد: اسباب بازی صرفا وسیله‌ای برای سرگرمی نیست و بچه‌ها از طریق این تجهیزات یادگیری را تسهیل و تسریع می‌کنند.

بطحایی بیان کرد: نگاه ما آموزش و پرورشی‌ها به اسباب بازی باید به عنوان بخشی از تجهیزات آموزشی باشد و اسباب بازی‌ها در فرآیند یاددهی و یادگیری نشاط آفرین است یکی از کمترین ابزارهایی که یادگیری را به مسیر اصلی خود می‌رساند همسویی با نشاط و اشتیاق است.

وی ادامه داد: باید در برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش اسباب بازی‌ها را با رویکرد آموزشی وارد کنیم و بر همین اساس در گام اول برای ۱۰ استان کلاس اسباب بازی بازی آموزشی ایجاد می‌کنیم و دانش آموز ۲ الی ۳ ساعت اهداف آموزشی را در این کلاس‌ها داشته باشد.

تولید محتوای آموزشی برای مربیان پیش دبستانی

مهدی علی اکبر زاده مدیر پروژه تولید برنامه‌های تلویزیون تعاملی آموزش و پرورش با بیان اینکه به کمک بستر تلویزیون تعامل آموزش مربیان پیش دبستانی هم در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: محتوا مرحله به مرحله از سوی معاونت ابتدایی ارسال می‌شود تا فرآیند تولید برنامه‌ها را داشته باشیم که اکنون در روند اجرا قرار داریم و کار را با همکاری معاونت ابتدایی پیش می‌بریم.

وی درباره چگونگی آشنایی جامعه ذینفعان با این بستر اینترنتی گفت: دستورالعمل استفاده از تلویزیون تعاملی سینا به مدارس ابلاغ شده است که تمام خانواده‌ها موظف هستند این آموزش‌ها را ببینند البته ممکن است در مواردی دسترسی به این اپلیکیشن دشوار باشد بنابراین کار را به تدریج پیش می‌بریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
باسلام خواهشمند است خبر عدم برقراری حقوق بازنشستگان معلمان مدارس استثنایی راهم اضافه بفرمایید شاید مسئولان وزارت اموزش وپرورش بخود بیایند وبه تعهدات قانونی خود درقبال این قشرزحمت کش وبی پناه عمل کنند.دو ماه است که ما بدون حقوق هستیم ایا وزیر وسایر مسئولان چند شغله وزن وبچه هاشون می توانند این وضعیت را تحمل کنند؟
آخرین اخبار