وزارت امور خارجه قزاقستان اعلام کرد گفتگو‌های صلح در شهر آستانه با حضور نمایندگان سه کشور ضامن شامل ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران و پایان جنگ هشت ساله در سوریه، برگزار خواهد شد.

دور جدید مذاکرات صلح سوریه؛ هفتم آذر در آستانهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یازدهمین دوره مذاکرات صلح سوریه موسوم به "آستانه یازده" روز‌های هفتم و هشتم آذر (برابر با ۲۸ و ۲۹ نوامبر) در شهر "آستانه" پایتخت قزاقستان برگزارمی شود.

وزارت امور خارجه قزاقستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با حضور نمایندگان سه کشور ضامن صلح شامل جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران و پایان جنگ هشت ساله در سوریه، گفتگو‌های آن در شهر آستانه برگزار خواهد شد.

مذاکرات صلح سوریه در آستانه قزاقستان بین نمایندگان سه کشور ضامن صلح اثربخش‌ترین تلاش بین المللی برای پایان دادن به بحران در سوریه محسوب می‌شود.

گفتگو‌ها درباره برقراری صلح در سوریه از ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی (بهمن ماه ۱۳۹۵) درشهر آستانه آغاز و تاکنون نه دوره از این مذاکرات در آستانه قزاقستان و یک دوره آن در شهر سوچی روسیه برگزار شده است.

همچنین به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرد: «نشست آتی آستانه بر تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه متمرکز خواهد شد.»

سرگئی لاوروف از گفتگو با همتای ایتالیایی اش درباره سوریه خبر داد و افزود: «تحولات این کشور را به اطلاع همکاران ایتالیایی خود رساندیم و از دیدار‌هایی که میان مقامات ایران، روسیه و ترکیه در نشست آستانه صورت گرفته سخن گفتیم و تلاش‌هایی را که برای جلوگیری از بروز خشونت و ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه و بازگشت آوارگان صورت گرفت، بیان کردیم.»

وی گفت: «در سوریه باید فرایند سیاسی بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت با شتاب بیشتری انجام شود. در این چارچوب ما برای تشکیل کمیته قانون اساسی بر اساس توافق سوچی کوشیده ایم.»

لاوروف افزود: «ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشور‌های تضمین کننده (مذاکرات آستانه) در بیست و هشتم و بیست و نهم نوامبر در آستانه تشکیل جلسه خواهند داد. این نشست با حضور ناظرانی از سازمان ملل متحد انجام خواهد شد و گفتگو‌ها درباره تشکیل کمیته قانون اساسی متمرکز خواهد شد.»

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: «تحریم‌هایی که علیه روسیه اعمال شده است برای مجازات ما و پایان دادن به رقابت ما است.»

انتهای پیام/

مذاکرات آتی صلح سوریه در قزاقستان

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، ترکیه ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار