افشای گزارش مربوط به نیرو‌های نظامی استرالیا در جنگ ۱۵ ساله عراق

نتایج یک بررسی محرمانه در استرالیا مشکلات گسترده لجستیک نیرو‌های نظامی این کشور در جنگ ۱۵ساله عراق را نشان داد.

افشای گزارش مربوط به مشکلات لوجستیک نیروهای نظامی استرالیا در جنگ  15 ساله عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌بی‌سی، یک بررسی محرمانه ارتش استرالیا به جزئیات مشکلات گسترده لجستیک نیروهای نظامی این کشور در جنگ 15 ساله عراق پرداخت.

این گزارش که ای‌بی‌سی توانست به آن دست یابد، افشا کرد که چگونه سربازان خط مقدم استرالیا در اغلب موارد تجهیزات مهم برای جنگ را در اختیار نداشتند و فرماندهان نظامی نیز برای تامین پرسنل مورد نیاز خود با مشکلاتی مواجه بودند. با توجه به این سند 156 صفحه‌ای، نگرانی‎‌های عمیقی درباره برنامه واکسیناسیون سربازان نیز وجود داشته است.

این بررسی توسط آلبرت پالازو، از محققان مرکز مطالعات جنگ ارتش استرالیا در سال 2008 تکمیل شد. در  این گزارش دکتر پالازو  به این نتیجه رسید که تیم برجسته غواصی نیروی دریایی استرالیا از بدترین میزان پشتیبانی برخوردار بوده و با آنها همانند یک شهروند درجه دو رفتار شده است.

کلینتون فرناندز، استاد دانشگاه نیوساس ولز که برای اولین بار این بررسی محرمانه را مطرح کرد، گفت این گزارش  می‌گوید که چگونه در سال 2002 پرسنل نظامی استرالیا به آرامی به مقر فرماندهی آمریکا در فلوریدا، به منظور آغاز برنامه جنگ عراق اعزام شدند و این یک سال پیش از آن صورت گرفت که جان هوارد، نخست وزیر سابق استرالیا مداخله این کشور را در جنگ عراق را به طور علنی اعلام کند.

بنا به گفته استاد دانشگاه نیوساس ولز آنچه این سند نشان می‌دهد این است دولت هوارد در اوایل سال 2002 تصمیم گرفت تا به آمریکا در تمامی اقداماتش در عراق ملحق شود با این حال دولت استرالیا نتوانست این تصمیم را به طور عمومی یا حتی به نیروهای دفاعی خود اعلام کند. بنابر این گزارش، اعزام پرسنل و تجهیزات به خاورمیانه به سختی صورت گرفت زیرا نیروی هوایی سلطنتی استرالیا فاقد ظرفیت حمل و نقل استراتژیک بوده و ناتوانی دولت در ارائه مسیر روشن درباره اهداف و برنامه زمانی برای تعهد نیروها مزید بر علت بود.

همچنین در این گزارش یادآور شده است که چگونه فرماندهان استرالیایی برای تامین نیروهای مورد نیاز خود با مشکل مواجه بودند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار