جنبش انصارالله یمن با طرح تحویل بندر الحدیده به سازمان ملل مخالفت کرده و تنها نقش نظارتی این سازمان را پذیرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، جنبش انصارالله یمن با طرح تحویل بندر الحدیده به سازمان ملل مخالفت کرده و تنها نقش نظارتی این سازمان بر این بندر را پذیرفته است.

مارک لوکاک، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور انسانی وارد صنعا شد و جنبش انصار الله ضمن مخالفت با تسلیم مدیریت بندر الحدیده به سازمان ملل تاکید کرده است، گفتگو‌های آن‌ها تنها به نقش نظارتی سازمان ملل بر این بندر محدود شده است نه بیشتر.

خبرنگار این شبکه گفت: شهر الحدیده و بندر راهبردی آن هدف عملیات نظامی پی در پی قرار گرفته است. پس از حملات متعدد نیرو‌های طرفدار منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) با حمایت ائتلاف (متجاوز) سعودی برای تسلط مجدد بر این شهر و بندر آن، بار دیگر صحبت‌ها درباره دیگر مذاکرات سیاسی برای تسلیم بندر الحدیده بر سر زبان‌ها افتاده است، به گونه‌ای که برخی منابع از امکان تحویل آن به طرف سوم و بی طرف سخن گفته اند.

در ادامه این گزارش آمده است: جنبش انصار الله با تاکید بر اینکه در مذاکرات اعضای این گروه با فرستاده سازمان ملل که اخیرا به بندر الحدیده سفر کرده بود، به این موضوع پرداخته نشده است و اساسا با این اقدام (تحویل بندر الحدیده به سازمان ملل) مخالفت شده است.

این جنبش تصریح کرد: مذاکرات با فرستاده سازمان ملل بر همان طرح‌های پیشین متمرکز بوده است، طرحی که شامل نقش نظارتی سازمان ملل بر این بندر می‌شود و در مقابل دولت مستعفی منصور هادی را متعهد می‌کند، حقوق کارمندان دولتی را بپردازد.

عبدالوهاب المجشی، عضو شورای سیاسی انصارالله گفت: هیچ مسئله جدیدی در خصوص بندر الحدیده به غیر از تفاهم پیشین که با فرستاده سازمان ملل صورت گرفت، وجود ندارد. این توافق مبنی بر این است که ارتش و کمیته‌های مردمی اجازه می‌دهند، سازمان ملل بر در آمد‌های این بندر نظارت داشته باشد تا به بانک مرکزی تحویل شود و به موازات آن دولت مستعفی منصور هادی در عدن همه دستمزد‌های کارمندان را در سراسر این کشور پرداخت کند.

خبرنگار در پایان افزود: هم زمان با نزدیک شدن به دور جدید مذاکرات در سوئد، اظهارات مختلفی در این زمینه مطرح می‌شود، اما با توجه به تداوم درگیری‌ها در الحدیده و دیگر جبهه‌ها ناظران در موفقیت روند این مذاکرات تردید دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار