حسن‌نیا گفت: تنها ۱۰ درصد لاستیک مورد نیاز کامیون‌داران تأمین شده و بسیاری از کامیون‌ها به دلیل نبود لاستیک زمین‌گیر شده‌اند.

پیگیری شدید لاستیک کامیون داران  از سوی وزارت صمت /  افزایش قیمت کالا با اجرای طرح تن کیلومترعبد الهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مشکل کمبود لاستیک کامیون‌ها را به شدت از سوی وزارت صمت پیگیری می‌کنیم،‌ گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به شدت پیگیر موضوع لاستیک کامیون‌ها است و ما امیدواریم وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت برای حل مشکل لاستیک همکاری‌های لازم را انجام دهد.

وی درباره تن کیلومتر گفت: آموزش‌های لازم برای طرح تُن - کیلومتر در سراسر کشور را از ماه گذشته آغاز و اجرای  آن را به سراسر استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با انجام آموزش‌های لازم در سراسر کشور مشکلی در روند اجرای این طرح ایجاد نخواهد شد.

حسن‌نیا با بیان اینکه اجرای طرح تُن - کیلومتر در افزایش قیمت حمل بار تأثیر خواهد گذاشت، گفت: سعی خواهیم کرد با اجرای صحیح طرح تن - کیلومتر یک تعادلی در بخش کرایه‌های کامیون‌داران ایجاد کنیم که یکی از اصلی‌ترین مشکلات این بخش به شمار می‌آید.


بیشتر بخوانیم: آماده باش کامل راهداران در محورهای دارای بارش/روان‌سازی تردد در جاده‌ها


وی گفت: مشکل رانندگان کامیون از خرداد ماه امسال به چند بخش تقسیم شده که بخش عمده‌ای از آنها توسط سازمان راهداری و ناوگان حمل‌و‌نقل برطرف شده و در این حوزه باید سایر دستگاه‌ها نیز همکاری کنند.

حسن‌نیا، افزود: مشکل لاستیک کامیون‌داران و طرح تن - کیلومتر از اصلی‌ترین نیازهای کامیون‌داران طی چند ماه گذشته بوده که همین کمبود باعث اعتراض آنها شده است، امیدواریم سازمان راهداری و وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت در این حوزه همکاری‌های لازم را انجام دهند.

 به گفته رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران، تا امروز تنها ۱۰ درصد لاستیک مورد نیاز کامیون‌داران تأمین شده و این درحالی است که بسیاری از کامیون‌ها به دلیل نبود لاستیک و قطعات لوازم یدکی زمین گیر شده‌اند.

انتهای پیام/

مشکل تأمین لاستیک کامیون‌داران حل نشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م....خ
۱۲:۴۴ ۲۳ دی ۱۳۹۷
میگن تن کیلومتررا ابلاغ کردن پس چرا باربریها از اون شونه خالی میکنن واجرا نمیکنن اگر قانون سختی برای باربریها به اجرا میگذاشتن که درصورت خلام هیچ گونه نخواهیم داد وسیستم باربری برای سه ماه غیر فعال میشه کسی جرات نمیکرد خلاف کنه
آخرین اخبار