روسیه و آمریکا اعلام کردند روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین گفتگوی کوتاهی داشته‌اند.

گفتگوی غیررسمی پوتین و ترامپ در حاشیه نشست گروه 20به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، کرملین و کاخ سفید تأیید کردند دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در نشست گروه 20 در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، به صورت کوتاه و غیررسمی با هم گفتگو کردند.

«یوری یوشاکف»، مشاور کاخ کرملین، روز شنبه اعلام کرد سران آمریکا و روسیه  در حاشیه این نشست دیدار کوتاهی داشته‌اند. وی افزود: « ولادیمیر پوتین با جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا،  در نشست گروه 20 دیدار کرده است. مسکو و واشنگتن آمادگی ادامه ارتباط با یکدیگر را دارند».

کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه‌ای تأیید کرد پوتین و ترامپ روز جمعه در ضیافت شام در نشست گروه 20 گفتگوی غیررسمی داشتند.

پیش از این رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه سفر به آرژانتین در پیامی توییتری دیدار برنامه‌ریزی‌شده با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود را در حاشیه نشست گروه 20 در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، به بهانه افزایش تنش‌ها میان مسکو و کی‌یف لغو کرد.

روز یکشنبه گذشته در پی ورود غیرقانونی سه فروند کشتی اوکراینی به آب‌های سرزمینی روسیه در تنگه «کِرچ»، بین دریای سیاه و دریای آزُف (Azov)، در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه، نیروی دریایی روسیه کشتی‌های اوکراینی را توقیف و ملوانان را نیز بازداشت کرد. رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند که در این حادثه تبادل آتش بین نیروهای دریایی روسیه و اوکراین صورت گرفته است و چند ملوان اوکراینی نیز زخمی شده‌اند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه، در واکنش به اقدام دونالد ترامپ به لغو دیدارش با پوتین به کنایه اعلام کرد: ما به آرژانتین خواهیم رفت. آن پیام توئیتری را دیدیم، ولی پیامی رسمی دریافت نکرده ایم. اگر اینطور باشد، رئیس جمهور پوتین وقت بیشتری برای انجام دیدارهای مفید در حاشیه این نشست خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار