وزیر خارجه روسیه با اشاره به ناتوانی غرب در ارائه راهکار عملی برای حل بحران سوریه افزود اقدامات آمریکا در شرق فرات غیرقانونی و خطرناک است.

لاوروف: آمریکا بازی خطرناکی در شرق سوریه به راه انداخته استبه گزارش گروه بین‌‍الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، وزیر خارجه روسیه می‌گوید کشورهای غربی برای حل بحران سوریه، نمی‌توانند هیچ جایگزینی در برابر راهکار مشترک روسیه، ایران، و ترکیه ارائه دهند که هم‌اکنون در  قالب گفتگوهای آستانه در جریان است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در گفتگو با «کانال یک روسیه» با اشاره به ناتوانی غرب در ارائه راهکار مناسب برای حل بحران سوریه افزود: «روسیه تاکنون هیچ جایگزین منطقی در برابر ایده‌ها و اقداماتی که روسیه، ایران، و ترکیه در گفتگوهای آستانه در حوزه جنگ علیه تروریسم، ایجاد شرایط بازگشت پناهجویان و افراد آواره، کمک‌رسانی بشردوستانه و تسریع فرآیند سیاسی انجام داده‌اند، نشنیده است.»

وی همچنین با بیان اینکه اقدامات آمریکا در شرق سوریه غیرقانونی و موجب نگرانی مسکو است افزود آمریکا در شرق فرات دست به بازی خطرناکی زده است.

آخرین دور نشست بین‌المللی درباره سوریه در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان، در روزهای 28 و 29 نوامبر با شرکت کشورهای ضامن صلح سوریه برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۲۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
جناب سرگئی لاوروف : اصولاً بطور کلی آیا آمریکائیها کار قانونی هم بلدند؟ اصلاً قانون می دانند یعنی چه؟ چه محلی و مصوب مجلسین خودشان باشد چه جهانی وتابع قوانین بین المللی و سازمان باصطلاح ملل باشد.........شما چرا؟ آیا هنوز برایتان ثابت نشده که سلطان نقیض ناقض قوانین و تعهدات جهانی و بین المللی در دنیا معروف به هیئت حاکمه آمریکاست؟ و این در دنیا کم کم دارد ضرب المثل میشود و تقریباً شعاری جهانی شده؟...............
آخرین اخبار