جمهوری موریس که از سال ۲۰۱۷ با تبعیت از عربستان روابط خود را با دوحه قطع کرد، به این قطع رابطه پایان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سومریه نیوز، موریس که پس از عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین روابط خود را با قطر قطع کرده بود به این قطع رابطه پایان داد.

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز احمد بن حسن الحمادی، معاون وزیر خارجه قطر، استوارنامه علی صوبیدار، سفیر جمهوری موریس، را دریافت و برای وی آرزوی توفیق و موفقیت در محل ماموریتش کرد.

این مقام قطری از ارائه همه نوع کمک به موریس برای تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های قوی در همه زمینه‌ها خبر داد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سفیر موریس در قطر به صورت غیرمقیم فعالیت می‌کند.

سومریه نیوز در این‌باره نوشت: رسانه‌های قطری این تصمیم موریس را تحول موفقیت‌آمیز و پیروزی برای دیپلماسی این کشور در برابر کشور‌های تحریم‌کننده و همچنین تایید کننده طرف‌های بین‌المللی از مواضع قوی قطر ارزیابی کردند.

موریس اولین کشوری بوده که در تصمیم خود در قطع روابط دیپلماتیک با قطر پس از آغاز بحران منطقه خلیج (فارس) بازنگری کرده و سومین کشور پس از سنگال و چاد بوده که سفیر خود را به قطر بازگردانده است.

قطر از پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ با محاصره عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین روبروست. این کشور‌ها روابط خود را با قطر قطع و این کشور را به حمایت از تروریسم، بی‌ثبات کردن منطقه، دور شدن از کشور‌های عربی و نزدیک شدن به ایران متهم کرده‌اند.

پس از آغاز این بحران، یمن، موریتانی، مالدیو، موریس و کومور روابط خود را با قطر قطع کردند. اردن و جیبوتی از سطح روابط دیپلماتیک خود با قطر کاستند و چاد و سنگال نیز سفرای خود را از دوحه فراخواندند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطر ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار