معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان بر حفظ دستاوردهای 17 سال گذشته در طرح صلح با طالبان تاکید کرد.

 

دستاوردهای 17 سال گذشته قربانی صلح با طالبان نخواهند شد/ طالبان به پرسش های مردم دهدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در نشستی به مناسبت گرامیداشت از هفتادمین سالگرد اعلامیه جهانی حقوق بشر بیان داشت: دستاورهای ۱۷ سال گذشته به شمول حقوق بشر، حقوق زنان و قانون اساسی قربانی صلح نخواهد شد؛ در طرح جدید صلح به حفظ دستاوردهای ۱۷ سال گذشته تاکید شده است.

دانش افزود که اگر قانون اساسی تعدیل می‌شود باید در چارچوب شرایطی صورت بگیرد که در قانون اساسی مشخص شده است.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد: در ۱۷ سال گذشته هزاران تن قربانی حملات طالبان شده اند و زمان آن رسیده است که این گروه به پرسش های مردم پاسخ دهد.

دانش اضافه کرد: این ما نیستیم که سرافکنده و تحت پرسش مردم و وجدان خود قرار داشته باشیم و مجبور به امتیاز دادن به جانب مقابل (طالبان) و دست کشیدن از اهداف و دستاوردهای ۱۸ سال گذشته خود باشیم، بلکه طالبان باید به بسیاری از پرسش‌های مردم افغانستان پاسخ دهد؛ هزاران تن در ۱۸ سال گذشته قربانی حملات طالبان در کشور شده است، این گروه برای بازماندگان قربانیان چه پاسخی دارد؟

وی ضمن تقدیر از فعالیت های کمیسیون حقوق بشر افغانستان تاکید کرد که حقوق بشر هنوز در افغانستان نوپا است و موارد حادی از نقض حقوق بشری دیده می‌شود. دانش از کشتار غیر نظامیان، محرومیت زنان، تجاوز بر زنان و آزار و اذیت اطفال به عنوان نقض حقوق بشری نام برد.

گفتنی است که افغانستان در سال ۱۹۴۸ میلادی به کنوانسیون حقوق بشر پیوست. بر اساس توافقنامه بن در سال ۱۳۸۱ طی فرمان رئیس جمهور وقت افغانستان کمیسیون مستقل حقوق بشر در این کشور تشکیل شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار