معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: برندسازی در شهرهای جدید و همگام‌سازی توسعه این شهرها با شاخص‌های توسعه، خصوصا حفظ محیط زیست باید مورد توجه قرار گیرد.

ضرورت برند سازی شهر‌های جدید در سطح کشور/لزوم توسعه فضا‌های شهری باهدف افزایش تعاملات اجتماعی در شهر‌های جدیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت اله رحیمی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با حضور در چهارمین همایش مدیران عامل شهر‌های جدید، با بیان اینکه هم‌اندیشی در باب توسعه شهری به‌ویژه در قالب شهر‌های جدید که امروزه شاهد تبلور فیزیکی آن در مناطق مختلفی از کشور هستیم مثمر ثمر خواهد بود، گفت: شاید استان فارس جزو اولین گروه‌هایی باشد که بحث احداث شهر‌های جدید را به‌صورت تخصصی و هم‌زمان باکار آکادمیک شروع کرد شهر جدید صدرا نمونه بارز این امر به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: ما همواره در این مسیر فراز و نشیب‌های بسیاری را طی کردیم بسیاری از افراد در طرح‌های اجرایی به دنبال تحقق آرمان‌های خود بودند تا درنهایت شهری منطبق بر استاندارد‌های شهرسازی را ایجاد کنند، اما متأسفانه امروز شاهد مشکلات جدی در این زمینه هستیم.

رحیمی در ادامه ورود دولت به‌عنوان متولی توسعه شهر‌های جدید را یکی از دلایل بروز مشکلات مذکور در این مناطق دانست و گفت: شاید اگر بخش خصوصی عهده‌دار این وظیفه می‌شد امروز شاهد چنین وضعیتی نبودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین اضافه کرد: شهر‌های جدید باوجودآنکه محسناتی بسیاری دارند، اما در بخش از قسمت‌ها از تدابیر غیرعلمی رنج‌برده و بسیاری از طراحی‌های آن‌ها متناسب با توپوگرافی محیط و خصوصیات فرهنگی لازم نبوده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه تمامی مشکلات موجود باید نوعی تجربه برای ما محسوب شده و در تصمیمات بعدی لحاظ شوند گفت: اگر انتظارات ما در برخی از شهر‌های جدید محقق نشده است همگی به این دلیل بوده و باید ازاین‌پس موردتوجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه شهر جدید صدرا با کمک و همفکری و هماهنگی‌های خوب شرکت عمران این شهر جدید قدم‌های رو به جلویی را برداشته و انتظار می‌رود که در سال‌های آتی نیز اقدامات چشم‌گیری درزمینهٔ معماری و شهرسازی و همچنین خدماتی شهر صورت پذیرد.

رحیمی با تأکید بر هویت شهر‌های جدید در سطح کشور بیان کرد: در حال حاضر فضا‌های شهری به‌اندازه کافی جهت برقراری تعاملات اجتماعی و فرهنگی بسیاری از شهر‌ها مغفول مانده است که انتظار می‌رود در این دوره بیش‌ازپیش به آن توجه شود.

وی بابیان اینکه ما باید امکانات که نمی‌توانیم در شهر‌های ارگانیک انجام دهیم را باید در شهر‌های جدید برای مردم فراهم کنیم گفت: پس از گذشت بیش از بیست سال سابقه احداث شهر‌های جدید در کشور امروز به تجربه قابل قبولی دست‌یافته‌ایم که باید آن را به‌عنوان مبنای توسعه آتی شهرهایمان در نظر بگیریم.

به گفته وی، با توجه به مدیریت علمی شرکت عمران شهر‌های جدید در این دوره قطعاً شاهد دستیابی به این هدف در توسعه آینده شهر‌های جدید خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس  تأکید کرد: در حال حاضر تسریع در امر تجدیدنظر طرح جامع شهر جدید صدرا در شورای عالی معماری و شهرسازی، احداث و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر این شهر و همچنین تکمیل زیرساخت‌های آن از اولویت‌های جدی این شهر جدید به شمار می‌رود که انتظار داریم شرکت عمران شهر‌های جدید به‌صورت جدی پیگیران باشد.
انتهای پیام/م

ضرورت برندسازی شهرهای جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار