به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در روزهای آینده نرخهای جدید خودروها اعلام میشود،گفت: در این زمینه سناریوهای مختلفی از سوی دولت و خودروسازان تدوین شده که در روزهای آینده اعلام میشود.
وی با بیان اینکه در گروه خودروسازی سایپا قرار بر این است خودروهای به مانند تیبا و پراید و در گروه خودرو سازی ایرانخودرو، گروه خودروهای به مانند سمند و پژو با سه شرط افزایش قیمت داشته باشیم، ادامه داد: شرط اول این است که محاسبه دقیقی از افزایش هزینهها و قطعات از سوی دستگاههای نظارتی انجام شود و به یک عدد قطعی در این زمینه برسند.
نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: شرط دوم این است تمامی افزایش هزینهها به دوش مصرفکنندگان نباشد بلکه خودروسازان باید از طریق افزایش بهرهوری بخشی از قیمتها را جبران کنند.
بیشتر بخوانید:تکرار بدعهدی خودروسازان به بهانه تحریم/ پیشنهادات عجیب به خریداران
رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی در مجلس اضافه کرد: شرط سوم این است که خودروسازان برای افرادی که سوداگر نیستند و خودروها را برای مصرف خود میخواهند شرایط فروش اقساطی با سود کم و بلند مدت را فراهم کنند.
فولادگر با بیان اینکه با این 3 شرط افرایش قیمتها را شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: قرار بر این است قیمت خودروهای رقابتی نیز از طریق حاشیه بازار تعیین شود اما شرط این افزایش قیمت خودروهای رقابتی نیز این است که توزیع و فروش نقدی آنها مستمر باشد تا قیمت حاشیه بازار نیز کاهش پیدا کند.
منبع:تسنیم
انتهای پیام/
طی مصوبه هیئت دولت به شماره ۷۴۱۵ در تاریخ ۱۳۹۵.۱.۲۸ که حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو رو به وزارت صنعت و خودرو سازان ابلاغ کرده و ماده ۴ و جدول که گفته شده در آن قیمت جدید شامل دعوتنامه های تاریخ ارسال گذشته نمیشود،
همه اونایی که پیش فروش ثبت نام کردند کاملا اگاهانه میدونستند که قیمت روز زمان تحویل
یعنی اینکه هر چی خودروساز بگه باید بدین ولی ار هول حلیم افتادین تو دیگ حالا هم حق اعتراض
ندارین خود کرده را تدبیر نیست
تموم اونایی که پیش فروش ثبت نام کردند به خودشون به بچه هاشون وبه کارگر بیچاره وکشورشون
خیانت کردند
شماها باعث شدین که خودروسازا و ادماشون امروز جلوی دولت و ملت با وقاهت کامل باستند
و بی کیفیت ترین خودروهایی که سالهاست تولید نمیشه رو با قیمت های اتوموبیلهای روز دنیا
به این مردم بیچاره بفروشند
خودرویی که قرار باشه کارگراش تو فقر و نداری و بیکاری زندگی کنند و هیچ وقت امنیت مالی
و شغلی نداشته باشند و میدرانش با حقوق های نجومی و رانت بازی مدیریت و زندگی کنند بهتر که اصلا نباشه و جمع شه
به قران بسه
کم اوردیم
لااقل شماها به داد ملت برسین
گزارشی تهیه کنین.اخه قانون حمایت از مصرف کننده خودرو بند ۴ چی میگه.میگه به پیش فروشهایی که موعد تحویلشون گذشته نباید افزایش بخوره
چرا باشگاه خبرنگاران جوان گزارشی تهیه نمیکنه
سوداگر یعنی چی؟بنده ی خدا پولش رو تو صنعت سرمایه گذاری کرده.خوب بود دلار رو سکه می خرید مردم رو بیچاره می کرد؟
اضافه کنم بنده از کسانی که ما یحتاج مردم رو به قیمت غیرواقعی می رسونن دفاعی ندارم