مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: عوامل ژنتیکی، محیطی و گاز مونوکسید در بروز بیماری سرطان نقش دارند.

یزدی ها رتبه اول کشوری را در ابتلا به سرطان خون دارندوحید جعفری مدیر سلامت محیط وکار دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: عامل اصلی و واقعی بیماری سرطان خون ناشناخته است، اما  پزشکان بر این باورند که ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی در بروز این بیماری نقش دارند.

جعفری با اشاره به آلودگی هوا و تاثیر آن در بروز این بیماری‌ها افزود: آلودگی هوا به طور کلی شامل؛ منابع طبیعی و انسانی است که در استان یزد صنایع و خودرو تاثیر به سزایی در آلودگی هوا دارند.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در شهر‌های بزرگ ۷۰ درصد آلودگی هوا مربوط به گاز مونوکسید خودرو‌ها است که این آلودگی منجر به تشدید بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد می شود.

جعفری چهار علت عمده مرگ و میر در کشور را به تربیت بیماری‌های قلبی، سوانح و حوادث ترافیکی، سرطان‌ها و بیماری‌های دستگاه تنفس اعلام کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه امید به زندگی ۷۵ سال است، اما ۱۰ سال آخر آن همراه با بیماری است گفت: تمام تلاش مرکز بهداشت در راستای افزایش طول عمر همراه با سلامت برای افراد جامعه است.

بیشترین بروز سرطان خون در هر دوجنس مرد و زن مربوط به استان یزد و کمترین بروز آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/ غ

عامل اصلی و واقعی بیماری سرطان خون ناشناخته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.