غلامی گفت:جشنواره خوارزمی به دنبال این است که بگوید جوانان کشور بسیار خوب هستند و آینده برای جوانان است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در بیستمین جشنواره جوان خوارزمی که سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد با اشاره این جشنواره اظهار کرد: جشنواره با تلاش جمعی همکاران در حوزه استعداد‌های درخشان و سازمان علمی پژوهشی به پایان رسیده است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره جشنواره‌های علمی گفت: آن‌ها برای معرفی نمونه‌های شاخص علمی کشور هستند و در تاریخ ایران بخش درخشانی به عنوان علم و عالمان وجود دارد و جهانیان هنوز هم در بسیاری از بخش‌های علمی مدیون ایران هستند.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت و توجه دین اسلام به دانش ورزی صاحب شخصیت‌های مهمی از دانشجویان هستیم و این نشان می‌دهد که جریان دانش پژوهی در فرهنگ و باور ما وجود دارد و اکنون به جوانان و سرمایه‌های گرانقدر ما رسیده است.

غلامی با بیان اینکه در کشور ما نهاد‌های مختلفی وظیفه تربیت جوانان را برعهده دارند اظهار کرد: این کار از آموزش و پرورش آغاز می‌شود و به دانشگاه‌ها می‌رسد.

تشکیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اتفاق خوبی بوده است

وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تشکیل این نهاد اتفاق بسیار خوبی بوده است و اکنون ارتباط سیستمی مناسبی باید میان بخش‌های دست اندرکار ایجاد شود.

وی با اشاره به شرایط فعلی گفت: در وزارت علوم تحقیقات و فناوری رویکرد جدیدی برای کاربردی کردن فعالیت‌های علمی کشور صورت گرفته است و ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علمی و فناوری از جمله همین موضوعات است.

وظیفه پارک‌های علم و فناوری حمایت از جوانان است

غلامی درباره وظیفه پارک‌های علم و فناوری اظهار کرد: حضور در جشنواره‌های مختلف و دعوت از فناوران برای ورود به پارک‌ها از جمله وظایفی است که باید دنبال کنند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به مسیر آینده کشور بیان کرد: در آینده از علوم پایه و علوم بنیادی استفاده خواهیم کرد و و نگاهمان حمایت از فناوران است.

وی با اشاره به این جشنواره گفت: جشنواره خوارزمی به دنبال این است که بگوید جوانان کشور بسیار خوب هستند و آینده برای جوانان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار