لاغری موضعی و رسیدن به تناسب اندام از خواسته‌های هر کسی محسوب می‌شود؛ انتخاب چند تمرین مناسب می‌تواند شما را در این مسیر همراهی کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، افراد زیادی وجود دارند که اصلاً چاق نیستند، اما پا‌های چاق و اندام نامتناسبی دارند؛ این فرم نامناسب ممکن است آن‌ها را از پوشیدنِ لباس‌هایی که دوست دارند، محروم کند؛ اولین قدم برای لاغر کردن ساق پا‌ها اصلاح رژیم غذایی است، اما بعد از آن انجام برخی حرکات اصلاحی کمک بسیاری به آنها می‌کند.

قبل از هر چیز باید توجه کنید، تحقیقات علمی ثابت کرده است که لاغری موضعی عملا امکان‌پذیر نیست، اگر تصمیم به لاغری و کاهش وزن دارید، باید از یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی اصولی استفاده کنید تا به تناسب اندام برسید اما برخی از تمرینات می‌تواند شما را با سرعت بیشتری به مقصد برساند.

ورزش‌های مناسب برای لاغر کردن ساق پا‌ها+ ئتصاویر

توجه داشته باشید بهتر است قبل از شروع تمرینات، کمی بدنتان را گرم و حرکت زیر را ۲۰ بار تکرار کنید؛ برای شروع کافی است پاهایتان را بیشتر از عرض شانه باز کنید و عضلات شکم و لگن را منقبض کرده و با خم‌کردنِ زانوها، روی قسمت لگن، پایین بروید، سپس زانو‌های خود را صاف کرده و بلند شوید. در حین انجام حرکت کمرتان را خم نکنید؛ زیرا باعث فشار وارده به مفصل زانو و در نهایت ایجاد درد و آسیب می‌شود.

ورزش‌های مناسب برای لاغر کردن ساق پا‌ها+ ئتصاویر

در ادامه همان حرکت قبل را با فرم دیگری تا حدود ۲۰ بار انجام دهید تا عضلات ساق پایتان منقبض شود؛ برای انجام این تمرین ابتدا بایستید و پاهایتان را بیشتر از عرض شانه باز کنید؛ نوک انگشتان هر دو پا را به سمت بیرون چرخانده و روی پنجه پا قرار بگیرید؛ حالا حرکت اسکوات را انجام داده و ۳۰ ثانیه در همین حالت بمانید.

ورزش‌های مناسب برای لاغر کردن ساق پا‌ها+ ئتصاویر

برای انجام حرکت بعدی تصور کنید که اسکیت‌باز هستید و با انقباضِ بدن، به سمت چپ و راست، پا می‌زنید؛ ابتدا صاف بایستید و پاهایتان را در کنار هم قرار دهید سپس وزنتان را روی پای راست بیندازید و با پای چپتان مانند یک اسکیت‌باز، شروع به پا زدن کنید در ادامه همین کار را روی پای چپ خود تکرار کنید.

پیشنهاد می‌کنیم این حرکت را برای هر پا ۱۵ بار به صورت متوالی در نظر بگیرید.

ورزش‌های مناسب برای لاغر کردن ساق پا‌ها+ ئتصاویر

برای درگیر کردنِ عضلات ساق و باریک شدنِ پاها دست‌های خود را به سمت دیوار بگیرید؛ یک‌بار پا‌ها را صاف بگذارید و روی پنجه بلند شوید سپس چند ثانیه در همین حالت بمانید و دوباره به وضعیت اولیه بازگردید؛ همین حرکت را دوباره تکرار کنید.

توجه داشته باشید که این حرکت را به دو شکل دیگر هم انجام دهید؛ یک‌مرتبه انگشتان پایتان را به سمت بیرون بگذارید؛ پیشنهاد می‌کنیم این حرکت را ۳۰ بار تکرار کنید.

ورزش‌های مناسب برای لاغر کردن ساق پا‌ها+ ئتصاویر

 

برای انجام حرکت بعدی دست‌هایتان را روی دیوار قرار دهید؛ پای سمت راستتان را جلوی دیوار قرار داده و پای چپ را به سمت عقب بکشید و تا حدی به سمت دیوار خم شوید که کشش عضلات پشت پا را کاملاً احساس کنید؛ به مدت ۳۰ ثانیه در همین حالت مانده و سپس پای خود را جابه‌جا کنید. یعنی این‌بار پای چپتان را جلوی دیوار قرار دهید و پای راست را به سمت عقب ببرید.

دقت داشته باشید که در حین انجام حرکت، زانوی پای پشتی را اصلا خم نکنید.

ورزش‌های مناسب برای لاغر کردن ساق پا‌ها+ ئتصاویر

انجام ورزش‌های هوازی به خصوص برای مدت زمان طولانی ممکن است کمک قابل توجهی به شما کند؛ ابتدا ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کنید؛ مدت زمان این تمرین را بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در نظر بگیرید و دو تا سه بار انجام آن را حتما در هفته بگنجانید. این ورزش چربی‌سوز، نهایتاً ساق پایتان را لاغر خواهد کرد.

ورزش‌های مناسب برای لاغر کردن ساق پا‌ها+ ئتصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار