جریانات سنگ‌انداز ابتدای انقلاب در تداوم این انقلاب نیز کارشکنی می‌کنند/بیانات رهبری در حقیقت بیان نقطه‌های حساس حرکت ما در مسیر انقلاب است/عناصری که پایه‌های انقلاب بودند در حال حاضر آن طرف میز رفته‌اندامام جمعه مشهد گفت: جریاناتی که در ابتدای انقلاب و دوران مبارزات امام راحل بر ضد نظام ستم‌شاهی سنگ‌اندازی می‌کردند، در جریان تداوم این انقلاب نیز کارشکنی می‌کنند.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد دیشب در نشستی که با عنوان تبیین فتنه روز و اهمیت حضور در راهپیمایی ۹ دی که در حسینیه فرهنگی قرآن و عترت برگزار شد، گفت: حضور شما خودش کوبنده تمام جریان‌های مخالف ناهنجار و ضدارزشی است.

وی با اشاره به هفته بصیرت و سالگرد فتنه ۸۸ و شکست این فتنه در دی‌ماه ۸۸ است، تصریح کرد: اینکه بخواهیم هر سال جریان فتنه را بازگو کنیم و واقعه ۹ دی را با تبیین‌های مختلف مورد بحث قرار دهیم یک کار تکراری و کم‌اثر است و باید به اصل موضوع بصیرت در برابر فتنه در هر زمینه‌ای توجه کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبری در حقیقت بیاناتشان یک رهنمود، موعظه و نصیحت نیست، این بیان نقطه‌های حساس حرکت ما در عرصه‌های انقلاب و مسیر انقلاب است و دستور است، اگر عمل نکردیم روز قیامت توسط خداوند مواخذه می‌شویم.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: توجه و همچنین پیگیری به‌رهنمود مقام معظم رهبری یک واجب صددرصد شرعی و تکلیف ما در انقلاب است و امروز در جریان فتنه که مربوط به‌امروز ماست، نکته این است که با بصیرت داشتن باید به آن توجه کنیم.

وی تصریح کرد: رهبری اصرار بر این دارند که انقلاب ما تمام نشده، حتی به‌نیمه هم نرسیده است و هنوز چندقدمی برداشته‌ایم، این انقلاب ادامه دارد و جریاناتی که در ابتدای انقلاب و دوران مبارزات امام راحل بر ضد نظام ستم‌شاهی سنگ‌اندازی می‌کردند، در جریان تداوم این انقلاب هم کارشکنی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه من از سن ۱۸ یا ۱۹ سالگی در تمام فراز و نشیب‌های انقلاب بوده‌ام و همه نقطه‌ها و نکته‌ها را با چشم دیده‌ام، نه اینکه تنها تحلیل کنم، گفت: از کسانی که در آن روز برای حرکت امام (ره) سنگ‌اندازی می‌کردند یک‌نفرشان هم باقی نمانده است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: اینکه رهبری گفتند این جریانات در امتداد انقلاب کارشکنی می‌کنند، منظور اشخاص و مصادیق نیستند، بلکه جریانات آن زمان هستند، در آن زمان در خود روحانیت جریانات مخالف امام زیاد وجود داشت، افرادی در سطوح بالای روحانیت در مبارزات امام کارشکنی می‌کردند.

وی تصریح کرد: این افراد نه‌تن‌ها مخالف همراهی کردن بودند، بلکه کارشکنی و سنگ‌اندازی می‌کردند و معتقد بودند منافع و آرامش زندگی‌شان به‌هم ریخته بود، چون در آن زمان از نظر این‌ها یک روحانی و اهل علم باید مانند یک فرد پولدار زندگی می‌کرد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه همه به‌دنبال یک زندگی آرام بودند، گفت: این افراد بی‌دین و ضدخدا نبودند، اما می‌گفتند آن دینداری که بخواهد آرامش ما را به‌نام مبارزه با شاه به‌هم بزند را نمی‌خواهیم و اگر بخواهیم از دین سیلی بخوریم پای این قضیه نیستیم.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: بعد از انقلاب یک تاجر گفت: من از این انقلاب خیلی خوشم می‌آید، چون حاضر بودم تمام دارایی‌ام را بدهم و عرق‌فروشی‌ها را ببندم، اما اکنون دارایی من هست، اما عرق‌فروشی‌ها را بستند.

وی تصریح کرد: آن روز کسانی که سنگ‌اندازی می‌کردند نه کافر بودند، نه ملحد، نه منکر خدا و معاد و حضرت علی (ع) بودند، بلکه نمازشان از ما بهتر بود و می‌گفتند می‌خواهیم زندگی کنیم و راحت باشیم، چرا که کار با این دغدغه‌ها و دردسر‌ها درست نمی‌شود.

امام جمعه مشهد گفت: این افراد در مبارزات سنگ‌اندازی می‌کردند و آن را سرکوب می‌کردند که زندگی‌شان به‌هم نریزد و اکنون هم همین جریان وجود دارد، اما در شکل فتنه و درگیری‌های سیاسی کار انجام می‌دهد، که از نوع همان سنگ‌اندازی زمان انقلاب است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: عناصری که شاید پایه‌های اول انقلاب بودند در حال حاضر آن طرف میز رفته‌اند، می‌گویند ۴۰، ۵۰ سال برای انقلاب جنگیدیم، کافی است و از این بیشتر نمی‌خواهیم و علت لغزششان به‌خاطر این بود که زندگی کنند و تحلیلشان این است که اکنون مردم با این وضعیت آرامش ندارند، بنابراین باید با دیگران بسازیم که زندگی آرامی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: علت اینکه امام تأکید کردند مبارزه را ادامه دهیم این بود که یک بعد از مبارزات با رژیم ستم‌شاهی بود و بخش دیگری از آن با نیرو‌های خودی بود، جریان رفاه‌طلب آرامش‌طلب با جریان پرهیجان انقلابی در مقابله بودند وگرنه با شاه همه بد بودند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: همه آن‌ها درباری نبودند، ولی دینی می‌خواستند که برایشان اسباب زحمت نباشد و اکنون در عرصه‌های اداره نظام هم همین دیدگاه وجود دارد و فکر می‌کنند اگر در مملکت چالشی نباشد زندگی مردم با آرامش کامل اداره می‌شود، اما اگر برخورد با جریانات استکبار نباشد، آن‌ها همه ما را می‌بلعند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: روزی که معاویه بر مردم عراق مسلط شد، یکی از لشکریانش وارد کوفه شد و هرکسی که رنگی از حضرت علی (ع) داشت، برای آنان امنیت جان و ناموس نگذاشت، بنابراین امروز روزی است که اگر با عوامل استکبار مبارزه نکنیم، این‌گونه نیست که راحت زندگی کنیم بلکه یک‌جا می‌بلعند و هیچ چیز ما دارای امنیت نیست.

وی تصریح کرد: اکنون این قضیه به‌صورت فتنه‌های مختلف در جامعه ما بروز کرده، اینکه در شهر یک ستون هخامنشی یا هتل بسازند هم یک فتنه است و برای درآمد نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: فردی در کوهسنگی برای احداث هتل گفته فقط در حدود چندهزار میلیارد خرج گودبرداری کرده‌ام، قصد داشت هتل ۷ ستاره با سالن رقص در برابر گنبد امام رضا (ع) احداث کند، گفتیم چقدر درآمد دارد و چنددرصد مردم با شرایط وارد این هتل می‌شوند؟ اما من که فرد اقتصادی نیستم، اما این‌قدر عقلم می‌رسد که هتل ۷ ستاره برای برهم زدن معادلات و معیار‌ها است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: مسأله این است که عیش‌ونوش و لذت‌پرستی را در شهر مشهد فرهنگ کنند و این برگرداندن فرهنگ انقلابی زندگی مردم یک فتنه و لازمه مقابله با این فتنه بصیرت است، امروز یک جریان دیگر وجود دارد و نباید بگویید دشمن در نهم دی ۸۸ شکست خورد و تمام شد.

وی تصریح کرد: هنوز همان جریان در کشور ما وجود دارد، بلکه در جریان روزمره زندگی مردم قرار گرفته است.

امام جمعه مشهد با اشاره به‌امام‌زدایی و ولایت‌زدایی در فتنه ۸۸، گفت: در سال ۸۸ در جریان اصلاحات قرار بر این بود که یا خاتمی کاندیدا شود یا موسوی، که در نهایت موسوی کاندیدا شد و در مصاحبه‌اش با لوموند گفت: از نظر من اگر رئیس جمهوری با قدرت باشد، مردم را وسط میدان می‌آورد که رهبری را وادار کند در کار دیگری مداخله نکند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: مجاهدین، جریان کارگزاران و جریان اصلی در طرف خلاف نیز به‌این‌ها پیوستند، بنابراین خاتمی هم مجبور شد به‌آنان ملحق شود، اصل فتنه این بود و بر این اساس وارد عرصه انتخاب شدند و فتنه رهبرزدایی و قداست‌زدایی از رهبری و ولایت‌زدایی بود که اکنون همین جریان در تمام جریانات زاویه‌دار با رهبری وجود دارد و حرفشان همین است.

وی تصریح کرد: فردی به من مراجعه کرد و گفت: ما دو دولت داریم، یک دولت را مردم انتخاب کردند و یک دولت رهبری است، گفتم اول بگویید شما مسلمان هستید یا کافر؟ شیعه یا سنی؟ گفت: من یک مسلمان شیعه و جانباز هستم، گفتم جزو قطعیات مذهب شیعه ولایت فقیه در زمان غیبت امام معصوم است.
 
امام جمعه مشهد گفت: هر جریان، تشکل و قدرت در برابر ولایت فقیه از نظر ما طاغوت است و طبق فرموده قرآن کسانی که به‌دنبال طاغوت راه بیافتند کافرند، زیرا تمام اهمیت و نفوذ دولت این است که رهبری آن را نصب کردند و باید تابع و مجری منویات رهبری باشند، این‌ها مبانی اعتقادی و دینی ما است و مردم هم اگر بخواهند دولتی در برابر رهبری انتخاب کنند، کافرند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه این موضوع آن روز در پرده بود و اکنون می‌گویند جریان دولت در برابر رهبری است، ادامه داد: همه تحرکات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای بردن جامعه به این سمت است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حضرت امیر (ع) فرمود: ما در جریان جنگ و سایر مسائل به‌پیغمبر پناه می‌بردیم، اکنون نیز در این کشور و جامعه ما کسی که کار می‌کند رهبری است و اگر بخواهد ضربه بزند نیز رهبری جلوگیری می‌کند، رهبری در این سطح مراقب اوضاع هستند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مشکلات با سرانگشت مقام معظم رهبری حل می‌شود، افزود: بر سر این هتل حریف کسی نشدیم و طرف مقابل خیلی قوی بود، آقا گفتند این هتل و آن مکان نباید بنایی ساخته شود.

وی تصریح کرد: رهبری یک استخوان در گلوی آمریکا و خار در چشم کسانی که فکر می‌کنند با زدوبند با خارج، زندگی راحتی پیدا می‌کنند، است و آتش به‌ اختیار به‌معنای آماده به‌ خدمت و مبارزه بودن در عرصه بصیرت و عملیات است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر جان بر کف هستیم و حاضریم در راه رهنمود رهبری و انقلاب مثل شهدا جان بدهیم، رهبری در این جبهه تنها نیست، در همه جا می‌توان با دادن آبرو، مال و جان ایستاد و اگر یک نفر بایستد کار هزار نفر را انجام می‌دهد، چون آن طرف چنین فردی را ندارند.

آیت الله علم الهدی افزود: کسانی که به‌دنبال رهبرزدایی هستند، می‌خواهند نان بخورند و به‌دلیل عیاشی و شهوت‌رانی است، اگر نیروی از جان گذشته با آنان روبرو شود کار چند نفر را انجام می‌دهند و این محکم ایستادن به‌معنی آتش به‌اختیار است.

وی تصریح کرد: مشکلات ما در یکی شدن، اختلافات و فواصل در اخلاص و ایثار است که جدا می‌شویم، اما افراد دارای وحدت فکر، اگر به‌اندازه وحدت و ایثارشان فاصله نباشد، یکی هستند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مسئله مبارزه مسئله‌ای است که اندازه ندارد، وقتی که حضرت رضا (ع) از مدینه به سمت خراسان حرکت کردند و گفتند این سفر شهادت من است، پشت سر ایشان پسران موسی ابن جعفر (ع) حرکت کردند تا از ایشان دفاع کنند و حضرت معصومه (س) با خواهرانشان حرکت کردند.

آیت الله علم الهدی افزود: معلوم بود اگر بنای جنگ بود کاری از آنان برنمی‌آمد، اما علت حرکت حضرت معصومه (س) جدی کردن دفاع بود، به‌هرجا که می‌رسیدند مردم به‌آنان می‌پیوستند، در نهایت در جنگ شکست خوردند و شهید شدند و حضرت معصومه (س) و خواهرانشان به‌قم آمدند.

وی تصریح کرد: این حرکت نشان‌دهنده این است که در مقام مقابله با دشمن و مبارزه ارزیابی قدرت نکنیم و کار را سفت با تدبیر، عقل و منطق بدون کوچکترین اشتباه و با هضم و عقل تدبیر انجام دهیم که این روش ائمه بود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

مشکلات ما در یکی شدن، اختلافات و فواصل در اخلاص و ایثار است

برچسب ها: انقلاب اسلامی ، فتنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.