طرح‌های غیر قانونی انتقال آب متوقف شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، خواستار توقف اجرای طرح‌های غیر قانونی انتقال آب شد.

نماز جمعهبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‎الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه ۳۰ آذر ۹۷ در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد، با اشاره به کم آبی اخیر، دغدغه مردم چهارمحال و بختیاری نسبت به طرح‌های غیر قانونی انتقال آب را به حق دانست و گفت: این دغدغه‎مندی مایه سوء استفاده دشمن نخواهد شد چرا که این مردم مومن، انقلابی و نجیب، دنبال جنجال نیستند، بلکه به حق خود قانعند و هرگز آب به آسیاب دشمن نمی‌ریزند.

وی همچنین خواستار توجه مسئولان به این خواسته‌ها و دغدغه‌ها شد و افزود: مسئولان باید در رسیدگی به مشکلات و خواسته‌های مردم بر اساس واقعیات تصمیم گیری کنند و تحت تأثیر عده‌ای زیاده‎خواه قرار نگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: تصمیم‎گیری در مساله آب در استان‌ها باید بر اساس واقعیت‌های موجود و به دور از هیاهوی سیاسی انجام شود.

نکونام اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری هم اکنون با خشکسالی و بحران کم آبی شدید مواجه شده و بخش زیادی از این استان بویژه مناطق روستا‌یی، با مشکل جدی آب شرب و در مناطقی هم با خشک شدن مزارع و باغات مواجهند.

وی با بیان اینکه حجم آب پشت سد زاینده رود جوابگوی اجرای طرح‌های کنونی انتقال آب نیست تصریح کرد: ساخت غیر قانونی تونل گلاب در زیر سد زاینده رود و در حوزه استان اصفهان، دو ضایعه غیر قابل جبران برای مردم چهارمحال و بختیاری به وجود می‌آورد.

خطیب جمعه شهرکرد ادامه داد: اجرای این طرح ها، نخست باعث خشک شدن مزارع و باغات شهرستان‌های بن و سامان، و آسیب جدی به معیشت مردم حاشیه زاینده رود می‌شود و دوم احتمال خشک شدن دائمی رودخانه زاینده رود را در پی دارد.

نکونام با بیان اینکه تأثیرات خشکسالی و مشکلات کم آبی و معیشتی در چهارمحال و بختیاری را طب نامه‌ای به محضر مقام معظم رهبری اعلام کرده است، افزود: نمایندگان استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد در مجلس شورای اسلامی هم نامه اعتراضی خود به اجرای طرح‌های غیر قانونی انتقال آب را تقدیم رئیس جمهور کرده و خواستار توقف این طرح‌ها شده اند چرا که این طرح ها، مردم این سه استان را با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد کرد.

وی تأکید کرد: مسئولان باید با جدیّت به این خواسته‌ها رسیدگی کنند و از تصمیمات غیر مدبرانه در این زمینه و ایجاد مشکلات تبعات غیر قابل جبران برای کشور و مردم جلوگیری کنند.

گفتنی است: برخی از نمازگزاران جمعه این روز در شهرکرد، با در دست داشتن پلاکارد‌ها و نوشته هایی، خواستار توقف طرح‌های غیر قانونی انتقال آب از استان چهارمحال و بختیاری شدند.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه بزرگ زاینده رود و کارون می‌باشد که زمانی دارای ۱۰ درصد منابع آب کشور بود، اما متأسفانه هم اکنون، به دلیل خشکسالی‌های پیاپی، در ردیف استان‌های خشک و بحرانی قرار دارد.

این استان در مجموع دارای بیش از دو هزار کیلومتر رودخانه است.

انتهای پیام/ش

تصمیم‎گیری در مسأله آب بر اساس واقعیت‌ها باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار