رئیس همایش و مدیر عامل بنیاد آلاء گفت:بسیاری از کشور‌های توسعه یافته در سال‌های اخیر به امور خیریه توجه داشته‌اند و این موضوع شاخصه اصلی این جوامع محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد صالح طیب نیا رئیس همایش و مدیر عامل بنیاد آلاء در نشست خبری دومین همایش ملی خیر ماندگار که امروز (سه‌شنبه چهارم دی ماه) برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌های خیرخواهانه و حس نیکوکاری تنها موضوعی است که در همه ادیان مطرح شده و جنسیت در آن مد نظر نیست.

وی با بیان اینکه امور خیریه طی چند دهه اخیر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: امور خیریه در گذشته بیشتر جنبه فردی داشت و افراد برای وجدان خود به این مسئله می‌پرداختند، اما بسیاری از کشور‌های پیشرفته و در حال توسعه در سال‌های اخیر به این مسئله به عنوان یک موضوع اجتماعی می‌پردازند و یکی از شاخصه‌های جوامع توسعه یافته محسوب می‌شود.

رئیس همایش و مدیر عامل بنیاد آلاء گفت: مشارکت اجتماعی توانسته بسیاری از چالش‌های موجود در کشور‌ها را حل کند که دولت‌ها هم از رونق این موسسات شدیدا حمایت کردند.

وی افزود: بنیاد آلاء با دغدغه نیاز به تحول مدیریتی خیریه‌ها در ایران وارد این عرصه شد و نام این عرصه را خیر ماندگار گذاشت.

طیب نیا در ادامه گفت: فعالیت‌های خیران مانند ساخت مدرسه و بیمارستان و کمک به نیازمندان را خیر جاری می‌نامیم که باید همیشه در جامعه وجود داشته باشند.

وی افزود: مسئله خیر ماندگار است که به پیشرفت این مورد کمک می‌کند و باید به آن به طور جدی توجه شود.

رئیس همایش و مدیر عامل بنیاد آلاء گفت:در این زمینه به یک تحول جدی در بدنه خیریه‌ها نیازمند هستیم.

وی افزود: خیران بهترین افراد برای مدیریت سازمان‌های خیریه پایه هستند، چراکه یک خیر به خوبی می‌تواند یک بیمارستان را اداره کند.

طیب نیا تصریح کرد: در حال حاضر تمام مساجد، هیأت‌های مذهبی و حسنیه‌ها به وسیله خیران اداره می‌شوند، همین موضوع می‌تواند در سایر عرصه‌ها از جمله سلامت و آموزش و پرورش نیز اتفاق بیفتد.

وی در ادامه گفت: ٢٠ تا ٥٠ درصد بودجه ده دانشگاه‌ معتبر دنیا توسط خیران تأمین می‌شود و بودجه برخی از این دانشگاه‌ها از بودجه کل وزارت علوم نیز بیشتر است و امروزه اکثر اندیشکده‌های بزرگ دنیا توسط موسسات خیریه اداره می‌شوند و خیرین در عرصه‌های نوینی که جامعه ما به آن نیاز دارد، مشارکت می‌کنند.

رئیس همایش و مدیر عامل بنیاد آلاء تصریح کرد: امروز دغدغه اول جامعه ما اشتغال و مسائل اقتصادی است و به نظر می‌رسد اگر خیرین به این عرصه‌ها ورود کنند، بار سنگینی را از دوش نظام بر دارند.

وی افزود: امروز تعداد زیای خیریه‌ داریم که در حوزه کارآفرینی و کارآفرینی اجتماعی در حال فعالیت هستند و تجربه‌های بسیار موفقی تاکنون کسب کرده‌اند و این اصل بنیاد آلاء را بر آن داشت تا به این عرصه ورود و با راه اندازی مرکز پژوهشی به تألیف و ترجمه کتاب اقدام کند.

رئیس همایش و مدیر عامل بنیاد آلاء گفت: یکی از اقدامات اساسی بنیاد که از سال ٩٥ انجام شده است، برگزاری همایش‌های ملی خیر ماندگار است که این همایش در اسفند ٩٥ در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد و مورد استقبال پژوهشگران و دانشگاهیان قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: خیریه ها ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار