از تعیین مدیرعامل نشر شهر و باغ کتاب تا انتشار کتاب صوتی ابوالفضل زرویی نصرآبادرئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اعطای حکمی، محسن جلالی فراهانی را به عنوان مدیرعامل جدید موسسه نشر شهر و باغ کتاب تهران منصوب کرد.


به گزارش خبرنگار  حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی در حوزه ادبیات درهفته گذشته روی داد.در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی اشاره می کنیم:

باغ کتاب و موسسه نشر شهر مدیرعامل جدید خود را شناختند

سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اعطای حکمی، محسن جلالی فراهانی را به عنوان مدیرعامل جدید موسسه نشر شهر و باغ کتاب تهران منصوب کرد. متن این حکم به این شرح است:

«جناب آقای محسن جلالی فراهانی

نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزنده، به استناد ماده ۱۲۴ اصلاحیه قانون تجارت و اساس‌نامه بنا به پیشنهاد هیئت‌مدیره موسسه، بدین‌وسیله جناب‌عالی را به سمت «مدیرعامل موسسه نشر شهر» منصوب می‌نمایم.

انتظار می‌رود در راستای اساس‌نامه، با مساعدت اعضای محترم هیئت‌مدیره و با سرلوحه قرار دادن راهبرد تفکر، توکل و تلاش در انجام امور محوله، بهره‌گیری از نیرو‌های اندیشمند و صاحب‌نظر و با سازماندهی هوشمندانه تمام امکانات و منابع در اختیار به همراه برنامه‌ریزی اصولی و هدفمند نسبت به تحقق مأموریت‌های موسسه اقدام نمایید.

دبیران علمی یازدهمین جشنواره بین المللی شعر و داستان انقلاب منصوب شدند

مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری دبیران علمی یازدهمین جشنواره بین المللی شعر و داستان انقلاب را منصوب کرد.

وی در حکمی محمدمهدی سیار را به عنوان دبیر علمی بخش شعر و ساسان ناطق را به عنوان دبیر علمی بخش داستان معرفی کرد.

محمدمهدی سیار متولد یکم تیر ۱۳۶۲ در زاهدشهر فسا است. او دارای مدرک دکترای فلسفه از دانشگاه تربیت مدرس و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد الهیات با گرایش فلسفه در دانشگاه امام صادق است. عنوان رساله دکتری او «عروض وجود بر ماهیت نزد ابن سینا با تأکید بر انتقادات ابن رشد» و عنوان پایان‌نامه کارشناسی ارشد او «صورت‌بندی نظریه ادبی براساس مبانی حکمت صدرایی» بوده‌است.

کتاب صوتی ابوالفضل زرویی نصرآباد منتشر شد

«ماه به روایت آه» اثر مرحوم ابوالفضل زرویی نصرآباد، روایت او از زندگانی و شخصیت حضرت ابوالفضل العباس (ع) است.

نویسنده در این کتاب کوشیده تا از زبان دوازده راوی، ناگفته‌هایی از قبل و بعد از شهادت پرچمدار کربلا را با امانتداری، پایبندی به مستندات تاریخی، روایی و پرهیز از اغراق روایت کند.

کتاب صوتی «ماه به روایت آه» منتشر شدبر خلاف انتظار، در کتاب به شکل و شیوه شهادت حضرت ابوالفضل (ع) اشاره‌ای نشده و نویسنده عمده همت خود را صرف بازگویی و رازگشایی از اموری کرده که با وجود جذابیت برای مخاطب، متاسفانه کمتر به آن‌ها پرداخته شده است؛ اموری همچون خانواده مادری، کودکی، ازدواج، فرزندان، برادران، حیطه دانش و معرفت و جایگاه آن حضرت در میان اهل بیت و مسلمانان آن روزگار.

از دیگر جذابیت‌های این کتاب، ذکر تاریخ شمسی تمامی رخدادهاست که خواننده فارسی زبان را با زمان وقوع حوادث در روز و ماه و سال هجری شمسی آن وقایع آشنا می‌کند.

اضافه شدن بیش از ۵۰۰ کتابخانه به کتابخانه‌های عمومی

علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه ذی‌حساب نهاد به بیان نکات مهمی پرداخت که محور‌های مهم آن از این قرار است:

انتظارات با اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تناسب ندارد.

نهاد به لحاظ قانونی، رسمی و تشکیلاتی، یک نهاد جوان است و کارکنان و کتابداران و همچنین اغلب مدیران نهاد نیز از جوانان هستند.

طی چهار سال گذشته بیش از ۵۰۰ کتابخانه به کتابخانه‌های عمومی کشور اضافه شده است.

تا امروز ۳۴۰۰ کتابخانه عمومی در کشور ساخته شده است و نهاد به بیش از ۱۲ هزار کتابخانه دیگر نیاز دارد.

روزانه با درخواست تأسیس ۳ کتابخانه روبرو هستیم.

تا سال ۹۳ نیم درصد درآمد شهرداری پرداخت نمی‌شد.

نهاد از روستا‌های مرزی تا کلان شهر‌ها دارای کتابخانه عمومی است.

وضعیت معیشتی کتابداران و کارکنان را به صورت جدی ارتقا دادیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تیر ماه امسال عنوان کردند که نهادِ تخصصی در حوزه کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

کمک دولت متناسب با نیاز‌های نهاد نیست.

مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی در دوره جدید نهاد گاهی بیش از ۴۰ برابر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.