رئیس اداره ثبت احوال کاشان گفت:امیرعلی در نوزادان پسر و فاطمه در بین نوزادان دختر محبوب ترین اسامی نامگذاری شده در کاشان است.

علی مستوری، رئیس اداره ثبت احوال کاشان، به مناسبت سوم دیماه سالروز تاسیس سازمان ثبت احوال، روز ملی ثبت احوال در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: امیرعلی، علی، امیرحسین، ابوالفضل، امیر عباس و محمد در بین نوزادان پسر و فاطمه، زهرا، حلما، زینب، ریحانه و رقیه در بین نوزادان دختر محبوب ترین نام ها در ۹ ماه ابتدای امسال انتخاب شده است.

وی با اشاره به کاهش آمار ولادت در کاشان طی این مدت افزوذ: واقعه ولادت در 9 گذشته در این شهرستان 4 هزار و 281 ثبت شده است که از این تعداد 2 هزار و 187 نوزاد پسر و بقیه نوزاد دختر هستند.

مستوری، واقعه ولادت در مدت مشابه سال قبل را 4 هزار و 559 واقعه برشمرد و گفت: در 9 ماه ابتدای سال جاری یک هزار و 305 واقعه وفات در شهرستان کاشان رخ داد که این رقم نیز در مدت مشابه سال قبل یک هزار و 396 واقعه بود.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری نیز تاکنون یک هزار و 596 فقره ازدواج در این شهرستان ثبت شده که در این رقم در مدت مشابه سال قبل یک هزار و 847 مورد بود.

رییس اداره ثبت احوال کاشان، جمعیت این شهرستان بر اساس آخرین سرشماری را 364 هزار و 482 نفر درقالب 112 هزار و 258 خانوار بیان کرد و گفت: 184 هزار و 806 نفر از این عده مرد و 179 هزار و 676 نفر نیز زن هستند.
مستوری، همچنین با گرامیداشت سوم دی سالروز یکصدمین سال تاسیس سازمان ثبت احوال که روز ملی ثبت احوال نامگذاری شده است، گفت: در هجدهم مهر سال 1304 نخستین شناسنامه در شهرستان کاشان به نام علی باقری صادر شد و اولین سند سجلی نیز در کشور در سال 1297 به نام فاطمه ایرانی صادر شده است.
به گفته وی از ابتدای سال تاسیس اداره ثبت احوال کاشان (1304) تاکنون در مجموع 515 هزار و 123 برگ سند سجلی ولادت در این شهرستان صادر شده است.
سوم دی ماه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان ثبت احوال، روز ملی ثبت احوال نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام/م

 

بیشترین تولد نوزادان کاشانی را پسران ثبت کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.