آذری جهرمی گفت: ایجاد فن راه، قدم بزرگی برای توسعه تجاری سازی فعالیت‌هاست تا دانشجویان بتوانند، تولید ثروت کنند.

توسعه تجاری سازی فعالیت‌ها با ایجاد فن راه/ دانشگاه در حوزه آی سی تی نوین یک صنعت استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در بازدید از دانشگاه علم و صنعت در خصوص باشگاه فن راه گفت: ایجاد فن راه، قدم بزرگی است برای توسعه فناوری و تجاری سازی فعالیت های دانشجویان تا بتوانند از فعالیت های دانش بنیان، تولید ثروت کنند.

وزیر ارتباطات بیان کرد: فن‌ راه دانشگاه مدتی است به صورت پايلوت در دانشگاه علم و صنعت ايران شکل گرفته است، اين فن ‌راه، مجموعه فضای مجهزی است که طی آن دانشجويان تحت نظر يک استاد به مدت دو يا سه ماه در آن جا مستقر می‌شوند و ايده‌ های خود را به مرحله محصول می‌ رسانند.

وی در ادامه گفت: سیاست وزارتخانه تا حدودی مبتنی بر این بوده است که با ظرفیت پژوهشگاه ارتباطات اکثر پروژه ها را خود پیش ببرد و به سمت مدیریت پژوهش حرکت کند، خوشبختانه رقم خوبی برای حمایت از پژوهش‌های دانشجویی تعیین شده است به طوری که سال گذشته غیر از حوزه ماهواره، دو میلیارد تومان با دانشگاه علم و صنعت کار کردیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: پروژه هایی که امروز از آنها بازدید شد پروژه های خوبی است اما هنوز تبلیغ خوبی روی آنها نشده است، سیاست ما این است پروژه هایی که با ما انجام می شود، صفر تا صد آنها با ما نباشد تمام پژوهش را به صورت اوپن سورس (منبع باز) در اختیار پژوهشگران قرار دهیم تا نفع آن به کل جامعه برسد.

دانشگاه ها را بر اساس ظرفیت هایشان تقسیم بندی کرده ایم

جهرمی یادآوری کرد: در خصوص پروژه شهر هوشمند نیز می توانیم داده های ارتباطی را برای تحلیل رفت و آمدهای شهری به شکل اوپن سورس در اختیار همگان قرار دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه های مختلف، گفت: دانشگاه ها را بر اساس ظرفیت هایی که دارند به دسته های مختلف تقسیم بندی کرده ایم و پروژه های پژوهشی را بر اساس توانمندی به دانشگاه ها ارائه می دهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت ظرفیت زیادی دارد، ادامه داد: باید بدانیم ظرفیت اصلی این دانشگاه در چه حوزه ای است و چطور به تحول دیجیتال مربوط می شود، حتما در این حوزه ها وقت می گذاریم تا بتوانیم سهم دانشگاه علم و صنعت را نیز مشخص کنیم.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به چشم انداز موجود در زمینه فناوری فایو جی گفت: این تکنولوژی در 10 سال آینده وارد می شود و کسب و کار را بزرگ تر می کند، باید بدانیم چه زیرساخت هایی برای آن مشخص می کنیم و چه استاندارهایی را باید رعایت کنیم، این مسائل بین بخشی است و باید روی آن مطالعه صورت بگیرد، قصد ما این است حتما از ظرفیت دانشگاه های مختلف استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه آی سی تی نوین دانشگاه یک صنعت است و باید بتواند در مسیر چرخه آفرینش ثروت با استفاده از آی سی تی در داخل دانشگاه حرکت کند و بیش از پیش در تولید محصولات و نیازمندی های کشور خودکفا باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: هوافضا ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۶ دی ۱۳۹۷
آذری چهرمی فقط قبل از اینکه طرح دیگه ای بده قیمت گوشی همراه رو بیاره پایین که بعد از طرح ریجستری ایشون قیمت گوشی شده چهار - پنچ برابر
آخرین اخبار